خبرگزاری کار ایران

افسانه کیهان درباره خاتمی به روایت موسوی لاری:

از ملاقات خیالی خاتمی - سوروس، سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور هم بی‌خبر است!

کد خبر : ۲۴۴۳۰۱

وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: باید حقایق مطرح شود. مثلاً یک روزنامه افسانه‌ای راه انداخته و مدعی است آقای خاتمی با شخصی به نام جورج سوروس ملاقات کرده است

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روزنامه ایران گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری داشته است که گزیده‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید:

گویا سوروس مدرسه‌ای دارد که راجع به مسائل سیاسی تحقیق می‌کند و گفته می‌شود در پاره‌ای از انقلاب‌های رنگین هم حرفی برای گفتن داشته است، اما دیدارش با آقای خاتمی افسانه، کذب و ساختگی است و همه کسانی که به نحوی در جریان امور هستند؛ آن را تکذیب کرده‌اند. خود جورج سوروس در رسانه‌ها گفته با خاتمی ملاقات نداشته؛ آقای خاتمی می‌گوید ملاقات نداشته؛ مسئولان دولت احمدی‌نژاد در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک هم می‌گویند آقای خاتمی از اول تا آخر سفر با ما بود و با هیچ کس ملاقات نداشته است؛ ولی این افسانه ساختگی را در همه مواقع و مقاطع مطرح می‌کنند. برای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیرد. چون چیز دیگری ندارند. اما این مسأله ممکن است برای عده‌ای ذهنیت ایجاد کرده و فرض کنند این دروغ، راست است. باید توسط خود آقای خاتمی و افرادی مثل خرازی که در جریان سفرها و دیدارهای آقای خاتمی بوده وهستند توضیح داده شود این ملاقات ادعایی کی بوده؟ کجا بوده؟ توسط چه کسی برنامه‌ریزی شده؟ چرا غیر از یک روزنامه کسی این حرف را نمی‌زند؟ چرا مقامات امنیتی چنین ادعایی ندارند؟ همه این‌ها باید توضیح داده شود.

از چه مجرایی؟
از همان مجرایی که آن‌ها استفاده می‌کنند؛ از طریق بولتن‌های محرمانه یا رسانه‌ها. البته یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان این است که به اندازه کافی رسانه در اختیار ندارند. اصلاح‌طلبان باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند. منطقی و متین پشت پرده این نوع افسانه‌سازی را بر ملا کرده و بگویند چرا این افسانه ساخته و پرداخته می‌شود.

خب الان شما بگویید؟
در ملاقات خیالی جورج سوروس و خاتمی فقط آن‌ها مطلعند. نه سیستم اطلاعاتی و امنیتی در جریان است و نه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی. ساختن افسانه جورج سوروس به خاطر این بود که نتوانستند نقطه ضعفی از آقای خاتمی پیدا کنند. مدیریت هشت ساله وی را به هر منصفی نشان بدهید تا با دولت هشت ساله احمدی‌نژاد مقایسه کند، نتیجه معلوم می‌شود. چشم ‌بندی نیست. هدف تخریب خاتمی است. چون مزاحم خواست‌ها، تمایلات وایده بعضی‌ها بود. تخریب خاتمی از نظر این‌ها لازم است. امکان بهره‌گیری نبود، به سوژه تراشی دست زدند.

از ظرفیت کانال‌های دیگر مثل لابی‌ها و بولتن‌های محرمانه هم استفاده شده؟
اصلاح‌طلبانی که همواره مشی اعتدالی داشتند، هیچ گاه تک بعدی حرکت نکرده و نمی‌کنند. این طیف در عین حال که بر مواضع و اصول اساسی اصلاح‌طلبی استوار بوده و از آن سخن می‌گویند، پیوند با پیرامون خود را قطع نکرده و در مقاطع مختلف هم با رقبایی که قابل گفت‌و‌گو بودند، گفت‌و‌گو کرده و هم تماس خود با حاکمیت نظام را حفظ کردند.
متأسفانه امکان دسترسی اصلاح‌طلبان به بولتن‌های محرمانه بسیار دشوار، محدود و تقریباً در حد صفر است. برای نمونه بارها برخی بولتن‌های سری که از سوی برخی نهادهای مذهبی یا سیاسی تنظیم و منتشر شده، ادعاهایی علیه مجمع روحانیون مبارز مطرح کرده که اصلاً وجود خارجی نداشته و ندارد. امکان اینکه مجمع روحانیون همه این ادعاها را ببیند و پاسخ بدهد نیز وجود ندارد. بنابراین ممکن است شش ماه از تهیه و ارسال این بولتن بگذرد تا اینکه یکی از اعضا به صورت تصادفی آن را دیده و از محتویات خلاف واقع علیه مجمع روحانیون مبارز با خبر شود. تا بخواهند به این ادعا‌ها پاسخ بدهند، ذهنیت‌سازی شده است. این نقص کار ماست. اصلاح‌طلبان می‌باید با تماس و ارتباط هم با جریان رقیب و هم با بخش‌هایی از حاکمیت، تا جایی که مقدور است ذهنیت‌ها را اصلاح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز