خبرگزاری کار ایران

احضار ٧٠ نفر از افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی

کد خبر : ۲۴۱۱۸۵

علیرضا محجوب به «شرق» گفته که «برخی افراد مرتبط با این پرونده بالاخره به دادگاه احضار شده‌اند.» در همین حال عضو هیات تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی خبر داده که «افراد مرتبط با تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی به دادسرا احضار شده‌اند.»

روزنامه شرق: بالاخره احضار افراد مرتبط با پرونده زنجانی کلید خورد. تا همین هفته پیش، همه گله‌ها بر محور عدم احضار افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی مطرح بود. اینکه یک سالی از ارایه اسنادگذشته و هیچ فردی به دادگاه احضار نشده است. حالا اعضای هیات تحقیق‌وتفحص مجلس از احضار افراد مرتبط با این پرونده به دادگاه می‌گویند. علیرضا محجوب به «شرق» گفته که «برخی افراد مرتبط با این پرونده بالاخره به دادگاه احضار شده‌اند.» در همین حال عضو هیات تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی خبر داده که «افراد مرتبط با تحقیق‌وتفحص از تامین‌اجتماعی به دادسرا احضار شده‌اند.»

سال آینده نتیجه اعلام می‌شود
«سیدسعید زمانیان‌دهکردی» به «فارس» چنین توضیح داده: «این پرونده بسیار گسترده است و تا پایان سال ۹۴ به نتیجه نهایی می‌رسد و سال آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.» پرونده تحقیق‌وتفحص از سازمان تامین‌اجتماعی حدود یک‌سال است که به قوه قضاییه ارسال شده و هم‌اکنون نیز در حال رسیدگی است. به گفته زمانیان، تعدادی از افراد مرتبط با این پرونده، از جمله بابک زنجانی و سعید مرتضوی تاکنون احضار شده‌ و توضیحاتی ارایه کرده‌اند. «علیرضا محجوب»، رییس کمیته تحقیق‌وتفحص از سازمان تامین‌اجتماعی هم به «احضار نزدیک به ٧٠نفر از افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی به دادگاه» اشاره دارد. «حسین دهدشتی»، نماینده آبادان چندی پیش در گفت‌وگوی تفصیلی با «شرق» از عدم احضار افراد مرتبط با پرونده سعید مرتضوی گله کرده بود. نمایندگان نگرانند که موضوع پرونده سعید مرتضوی تنها به تخلف‌های شخص او محدود شود؛ این در حالی است که ٨٠هزار برگه سند به‌دست‌آمده از این سازمان، ردپای تعداد زیادی از مدیران و مسوولان و کارمندان را در پرونده تخلف تامین‌اجتماعی نشان می‌دهد. نگرانی دیگر نمایندگان مجلس این است که موضوع پرونده شامل مرور زمان شده و برخی مرتبطان در این فرصت، یا از کشور خارج شده یا به فراموشی سپرده شوند. پرونده فساد و تخلف در سازمان تامین‌اجتماعی بیش از هر چیز به اسم سعید مرتضوی گره خورده است. انتصاب او در این سازمان اگرچه نخست با موجی از حمایت نمایندگان و امضای نامه و تایید او همراه بود اما بعدتر با مخالفت تعداد معدودی از نمایندگان مواجه شد. نکته عجیب آنکه، محمود احمدی‌نژاد زمانی نسبت به انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین‌اجتماعی اقدام کرد که پرونده او در موضوع کهریزک هنوز بسته نشده بود. همان روزها احمد توکلی از اینکه چرا باید یک قاضی معلق رییس سازمان تامین‌اجتماعی شود، گله کرده بود. ماجرای ریاست مرتضوی و روابط دوستانه او با احمدی‌نژاد با موجی از مخالفت‌ها مواجه شد و در نهایت به یکشنبه سیاه مجلس و افتادن وزیر کار رسید. احمدی‌نژاد حتی به بهای افتادن وزیر هم حاضر نشد دست از حمایت حداکثری از سعید مرتضوی بردارد. حالا درست در روزهایی که احمدی‌نژاد به هر دلیلی حاضر به شرکت در دادگاه و پاسخگویی به محورهای پرونده خود نیست، سعید مرتضوی ناگزیر از رفت‌وآمد به دادگاه است؛ روزهایی پرمحافظ و روزهایی کم‌محافظ. با این حال او چندی است که دیگر نمی‌تواند از پیشوند قاضی در کنار نام خود استفاده کند. باید دید پرونده تامین‌اجتماعی چه مسایل و حاشیه‌هایی برای او به همراه می‌آورد. آن‌هم در شرایطی که برخی وکلا، خواستار برگزاری علنی جلسه‌های دادگاه او در موضوع تامین‌اجتماعی شده‌اند؛ پرونده‌ای که تخلف‌های صورت‌گرفته در آن، با زندگی و معیشت میلیون‌ها حقوق‌بگیر و کارگر در این سازمان پیوند خورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز