خبرگزاری کار ایران

وزیر رفاه دولت نهم:

ان‌شالله که دیگر احمدی نژاد برنگردد / او آبروی اصولگرایان را برد

کد خبر : ۲۳۴۶۹۱

در ۸ سال گذشته ضربه های بسیاری به بدنه اصولگرایی وارد آمد و احمدی نژاد با توجه به اینکه خود را اصولگرا می‌دانست اما آبروی هرچه اصولگرایی است را از بین برد!

وزیر رفاه دولت نهم در خصوص مشکلات اقتصادی دولت یازدهم گفت: دولت وارثگرفتاری های‌است که بخشی از آن خارج از اختیارات و قدرت دولت است و بخشی از آن به گونه‌ای نهادینه شده که بسیار پیچیده است. که بر اساس تصمیم‌گیری‌های غلطی که طی چند سال اخیر گرفته شد، باعثشده تا نتوان تغییرات و اصلاحات را به خوبی انجام داد.

پرویز کاظمی ادامه داد: نیروی‌های بی کفایتی که طی سال‌های گذشته به سیستم اداری تزریق شده را نمی‌توان به راحتی از سیستم خارج کرد؛ بنابراین کار بسیار دشوار است.

کاظمی با بیان این که دولت در این شرایط پر از گرفتاری نیازمند یک تیم قدرتمند است خاطرنشان کرد: نقطه مقابل این همه دشواری و گرفتاری این است که یک تیم قدر و قدرتمندی را داشته باشیم و فکر مناسب برای انجام اصلاحات مناسب را در اختیار داشته باشیم. تصور می‌کنم که باید وضعیتمان بهتر از این بود، دیدیم که همین که آقای احمدی نژاد از قدرت کنار رفت تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد!

وزیر دولت احمدی نژاد با اشاره به اینکه اکنون در وضعیتی هستیم که هیچ حرکت اقتصادی را انجام نمی‌دهیم، گفت: اگر بخواهیم حرکتی را انجام دهیم قطعا به دنبال آن تورم را هم ایجاد خواهیم کرد! مثلا اکنون می‌گویند در بخش مسکن رکود وجود دارد؛ خب اگر بخواهیم شرایط را از رکود خارج کنیم باید تقاضا را تحریک کنیم، به عنوان مثال دادن وام مسکن به سرعت قیمت مسکن را افزایش می‌دهد و به نوعی تقاضا را تحریک کرده است.

کاظمی ادامه داد: در این شرایط است که تورم ایجاد می‌شود؛ اما ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که این دو مورد هم دیگر را قطع کنند و شاهد شکل گیری تورم نباشیم!

این فعال اصولگرا با بیان عملکرد تیم اقتصادی دولت و اینکه دولت در تصمیم گیری تنها نیست، خاطرنشان کرد: ما خواهان اصلاح ساختار اقتصادی کشور هستیم که مطمئنا همراهی قوای ۳ گانه را می‌طلبد. دولت نیز فقط مجری طرح است و نباید از دولت انتظار زیادی داشت! و این مجلس است که باید طرح دولت را تصویب کند.

پرویز کاظمی همچنین تصریح کرد: معتقدم طبق اصل ۱۴۴ قانون اساسی فعالیت بخش تعاونی و بخش خصوصی و دولتی قانونی است؛ اما اکنون بخش دولتی همه را در اختیار گرفته است که باید اصلاح شود که رهبری نیز تاکید بر اجرای اصل قانون ۱۴۴ را دارد.

وزیر اسبق دولت نهم با بیان اینکه اصولگرایان باید فاصله خود را با مردم کم کنند، گفت: معتقدم در بحثاصولگرایی باید دقت کنیم که نظرات و سیاست‌هایمان فاصله‌ای با مردم نداشته باشد! اگر مردم ببینند که نظرات سیاسیون با تفکراتشان فاصله پیدا کرده است آن محبوبیت و حضور را از دست خواهیم داد!

وی تندروی جناح های چپ و راست را مورد پسند مردم ندانست و ادامه داد: نباید تصمیم هایمان شخصی باشد بلکه باید بر پایه خواسته‌های مردم باشد که در این صورت است که اصولگرایان می‌توانند موفق عمل کنند! کما اینکه در ۸ سال گذشته ضربه های بسیاری به بدنه اصولگرایی وارد آمد و احمدی نژاد با توجه به اینکه خود را اصولگرا می‌دانست اما آبروی هرچه اصولگرایی است را از بین برد!

کاظمی بازگشت دوباره محمود احمدی نژاد به عرصه سیاست را توهم دانست و تصریح کرد: انشالله که دیگر برنگردد؛ البته در جامعه اقبالی به بازگشت وی نیست و باید برای حفظ حرمت خود نیز نباید حضور پیدا کند.

منبع: نامه نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز