خبرگزاری کار ایران

ماجرای لغو یک سخنرانی در دانشگاه

کد خبر : ۲۳۱۷۱۷

دانشگاه امیرکبیر آمادگی دارد پذیرای تمامی جریان‌های سیاسی طی روال قانونی بوده و از حضور آقای شریعتمداری نیز به عنوان یک نیروی ارزشی استقبال می‌کند اما در این برهه مراحل قانونی طی نشده و مجوزی هم طبیعتاً اعطا نشده است که لغو شود.

یکی از روزنامه‌های کشور در شماره امروز خود، به بازخوانی ابعاد مختلف خبر مربوط به لغو مجوز یک سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر پرداخت و این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آرمان در بخش‌هایی از گزارش خود آورده است: دانشگاه‌های کشور در روز ۱۶ آذر و روزهای پیش از آن به مناسبت «روز دانشجو» شاهد حضور چهره‌های سیاسی از نحله‌های مختلف و طیف‌های متفاوت سیاسی هستند و پردیس‌های مختلف دانشگاهی روزهای داغ و پرحرارتی را با حضور سیاسیون جناح‌های مختلف سپری می‌کنند.

با برآمدن دولت تدبیر و امید و گشایش بیشتر فضای سیاسی و اتخاذ رویکردهای تعاملی، ۱۶ آذر امسال پرشورتر از چند سال گذشته بوده و مناظرات و بحث‌های داغی در دانشگاه‌های مختلف کشور به منصه ظهور رسید اما در کنار این اخبار یک موج جالب توجه نیز از سوی رسانه‌های منتقد دولت به راه افتاد؛ در این «موج لغو» رسانه‌های منتقد مدعی شدند که برنامه سخنرانی و گپ و گفت تنی چند از تندترین منتقدان دولت با دانشجویان در حالی که هماهنگ شده و دارای مجوز بوده ناگهان لغو شده است.

خبری که در وهله اولیه تأثیر ناخوشایند و غیر روامندانه‌ای از دولت و وزارت علوم به نمایش می‌گذارد و این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا دولت تدبیر و امید که از تعامل و اعتدال سخن می‌گوید و پارادایم خود را بسترسازی پیرامون فضایی مهیا برای تبادل آرا و نظرات عنوان کرده و مضاف بر آن از قانونمداری به دفاع می‌پردازد چرا در اقدامی انسدادی و غیرسازنده مانع عرض اندام و سخن پردازی منتقدان خود در جامعه دانشگاهی می‌شود.

ماجرای لغو یک سخنرانی!

«در حالی که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود مدیرمسئول روزنامه کیهان به دعوت بسیج دانشجویی و به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه امیرکبیر مراسم سخنرانی و پاسخ به پرسش‌های دانشجویی خواهد داشت، مسئولان این دانشگاه با حضور مدیر مسئول روزنامه کیهان مخالفت کردند! این اقدام مسئولان دانشگاه امیرکبیر با واکنش گسترده نمایندگان مجلس، سیاسیون و اساتید حوزه و دانشگاه همراه بود.»

این مقدمه گزارشی است که روزنامه کیهان روز یکشنبه ۱۶ آذر با آب و تاب آن را انعکاس داده و در مصاحبه با تنی چند از همفکران سیاسی این طیف به ابراز تأسف و ناراحتی پیرامون لغو جلسه سخنرانی حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان پرداخته است.

نکته جالب توجه آن است که معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در تماسی که با آنان برقرار شد، از اساس اعطای مجوز برای سخنرانی مدیرمسئول کیهان در دانشگاه را بلاموضوع و فاقد حقیقت دانسته و با این وصف لغو سخنرانی هم از حیز انتفاع ساقط بوده و مشخص می‌شود تنها یک وارونه نمایی محض و یک قلب واقعیت تمام عیار رخ داده است.

دکتر شیرازی، معاون فرهنگی دانشگاه در توضیح این موضوع اظهار کرد: فرآیند اعطای مجوز به تشکل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه امیر‌کبیر سازوکار مشخصی داشته و یک هفته کاری برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی قبل از این که مجوزی برای این سخنرانی داده شود و درخواست بر اساس روال قانونی فرآیند خود را طی کند به رسانه‌ای کردن این موضوع پرداختند در حالی که بر اساس روند طبیعی و همیشگی، مراحل قانونی طی نشده بود و بر همین اساس مجوزی صادر نشده بود که لغو شود.

وی در پایان نیز تأکید کرد: دانشگاه امیرکبیر آمادگی دارد پذیرای تمامی جریان‌های سیاسی طی روال قانونی بوده و از حضور آقای شریعتمداری نیز به عنوان یک نیروی ارزشی استقبال می‌کند اما در این برهه مراحل قانونی طی نشده و مجوزی هم طبیعتاً اعطا نشده است که لغو شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز