خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم:

رهبری اصولگرایان مطلقا دست تندروها نمی‌افتد

کد خبر : ۲۲۶۸۷۰

مشی جامعه روحانیت مشخص و روشن است، ما خواهان و پیرو مشی اعتدالی هستیم و آنچه که گروه ها و احزاب سیاسی همسو با جامعه روحانیت دنبال می‌کنند همین مشی اعتدالی است / ناطق‌نوری و هاشمی در چارچوب جامعه روحانیت فعالیت کنند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز معتقد است اصولگرایان باید به جای فرد محوری به سمت تشکیلات محوری حرکت کنند.

به گزار‌ش ایلنا، حجت السلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده تهران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با نامه نیوز در خصوص برخی پیشنهادات مبنی بر تشکیل شورای عالی رهبری اصولگرایان، گفت: این موضوع در حال حاضر فقط در حد یک پیشنهاد است که جای کار و بررسی شدن را دارد.

وی درخصوص نگرانی‌ها از تلاش تندروهای اصولگرا برای به دست گرفتن رهبری این جریان، اظهار داشت: مطلقا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. مشی جامعه روحانیت مشخص و روشن است، ما خواهان و پیرو مشی اعتدالی هستیم و آنچه که گروه ها و احزاب سیاسی همسو با جامعه روحانیت دنبال می‌کنند همین مشی اعتدالی است. اکثریت اصولگرایان هم در همین چارچوب عمل می‌کنند از همین رو معتقدیم چنین تصوری نمی‌تواند قابل قبول باشد که در این مجموعه تندروی حاکم شود و رهبری این جریان به دست تندروها بیفتد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در مورد فقدان رهبری کاریزماتیک در جریان اصولگرا بعد از آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی، گفت: آنچه که ما محور قرار می‌دهیم فردگرایی نیست بلکه تشکیلات محوری است، به همین دلیل نیز بر روی تشکیلات جامعه روحانیت حساب باز می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد اینکه آیا ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی می‌توانند رهبری اصولگرایان را بر عهده بگیرند، خاطرنشان کرد: اصولا فردگرایی در چارچوب اندیشه‌های ما نمی‌گنجد، این افراد اگر در چارچوب جامعه روحانیت فعالیت کنند این جامعه روحانیت است که با رای اکثریت تصمیم می‌گیرد.

وی در مورد عدم حضور ناطق و هاشمی در جلسات جامعه که از آن تعبیر به قهر سیاسی می شود، گفت: شاید میان بعضیاز این آقایان و بعضی دیگر اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد. البته برخی از این افراد برای حضو در این جلسه ابراز تمایل کردند اما نتوانستند حضور پیدا کنند.

نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات، در مورد این که آیا این فرد آیت الله هاشمی بوده است یا خیر؟ گفت: بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را باز کنم و ترجیح می‌دهم سکوت کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز