خبرگزاری کار ایران

سه عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به ندای ایرانیان خبر دادند:

صدور مجوز احزاب متوقف نشده است

کد خبر : ۲۲۱۹۵۲

هیچ‌گاه نگفتم که پرونده ندای ایرانیان بررسی نمی‌شود و یا پرونده تشکل‌های سیاسی و جلسات کمیسیون دیگر برگزار نمی‌شود. آقای امیری قائم مقام وزیرکشور، نماینده وزارتخانه در این امور هستند.

اعضای کمیسیون ماده ده احزاب از تداوم برگزاری جلسات این کمیسیون خبر می‌دهند. چندی پیش خبرگزاری ایسکانیوز نقل قولی را به نقل از سید محمد حسین میرمحمدی، نماینده ناظر مجلس در کمیسیون ماده ده احزاب منتشر کرد و اینطور اشاره شده بود که: «تا زمانیکه معاون سیاسی وزیرکشور انتخاب نشود جلسات کمیسیون هم به منظور بررسی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و صنفی و… از جمله ندای ایرانیان تشکیل نمی‌شود». این در حالی است که وزارت کشور، چندی پیش اعلام کرده بود حسینعلی امیری نماینده این وزارتخانه ماده ده احزاب است.

امیری: من نماینده وزیر در جلسات کمیسیون هستم

ندای ایرانیان نیز این مساله را از سخنگوی و قائم مقام وزارت کشور جویا شد. وی در گفت‌و‌گو با سایت «ندای ایرانیان» از تداوم برگزاری جلسات کمیسیون خبر داد. وی در خصوص ادعای بررسی نشدن، پرونده تشکل هاسیاسی و فرهنگی گفت: «جلسات کمیسیون ماده ده احزاب تشکیل می‌شود و من نماینده وزیر در جلسات کمیسیون هستم. جلسات برگزار شده و روال کاری خود را دارد. این خبر که جلسات به دلیل عدم حضور معاون سیاسی برگزار نمی‌شود درست نیست».

بخشایش: کارهای معاونت سیاسی به سه حوزه داده شده است

احمد بخشایش نماینده مجلس و عضو دیگر کمیسیون ماده ده احزاب نیز در گفت‌و‌گو با ندای ایرانیان ضمن تکذیب خبر عدم تشکیل کمیسیون ماده ده احزاب گفت: «کارهای معاونت سیاسی به سه حوزه داده شده است. بخشی از آن را آقای امیری انجام می‌دهد، بخش دیگری از آن را آقای دکتر افتخاری در یک مرکز تحقیقات انجام می‌دهد و بخش دیگر از وظایف معاون سیاسی را معاون امنیتی انجام می‌دهد. این احتمال وجود دارد که نزدیک انتخابات معاون سیاسی نیز تعیین شود. اما فعلا جلسات کمیسیون با حضور آقای امیری برگزار می‌شوند. در طول یک ماه گذشته یک جلسه هم برگزار شده است. بقیه جلسات به دلیل تعطیلات و تکمیل نبودن پرونده‌ها برگزار نشده است. ظاهرا میان دولت و وزارت کشور توافقی برای انتخاب معاون سیاسی وجود ندارد.» وی در خصوص عدم اعطای مجوز به تشکل‌های سیاسی و ارتباط آن‌ها با نبود معاون سیاسی وزارت کشور نیز گفت: «آقای امیری، نماینده وزیر هستند. روزهای تعطیل و عدم تکمیل پرونده توسط نهادهای ذیربط مسئله را طولانی کرده است. نبود معاون سیاسی بی‌تاثیر نیست اما جلسات برگزار می‌شود»

میرمحمدی: هیچ‌گاه نگفتم، جلسات کمیسیون ماده ده برگزار نمی‌شوند

سیدحسین میرمحمدی دیگر عضو کمیسیون ماده احزاب در خصوص نقل قول منتشر شده از وی به ندای ایرانیان گفت: «هیچ‌گاه نگفتم که پرونده ندای ایرانیان بررسی نمی‌شود و یا پرونده تشکل‌های سیاسی و جلسات کمیسیون دیگر برگزار نمی‌شود. آقای امیری قائم مقام وزیرکشور، نماینده وزارتخانه در این امور هستند. من فقط به آسیب نبود معاون سیاسی را اشاره کردم. طبعا اگر معاون سیاسی انتخاب می‌شد و حضور داشت، جلسات منظم‌تر و پرونده‌ها سریع‌تر بررسی می‌شد، اکنون این جلسات فقط به دلیل تکمیل نبودن پرونده‌ها برگزار نمی‌شود» در همین رابطه امیری قائم مقام وزیر تاکید کرده بود که: «جلسات کمیسیون ماده ده احزاب بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شوند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز