خبرگزاری کار ایران

گزارش پشت پرده پیام نو از لابی سیاسی رضازاده

کد خبر : ۲۰۳۱۸۸

لابی های سیاسی برای نگه داشتن حسین رضا زاده در شورای شهر / مربی سابق تیم ملی: حضور همزمان رضا زاده به ضرر وزنه برداری است

موضوع دوشغله بودن رضازاده و اینکه او باید یکی از دو پست ریاست فدراسیون وزنه برداری یا عضویت در شورای شهر تهران را رها کند، مساله ای است که وزارت ورزش با وجود پیگیری های زیاد هنوز موفق به حل آن نشده است.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران بود که بحثحضورهمزمان حسین رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه برداری انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. اما به هر ترتیبی که بود و با وجود انتقادهای فراوان رضازاده بصورت همزمان در دو جبهه ورزش و سیاست مشغول به کار شد. در طول یکسال گذشته گمانه زنی های زیادی مبنی بر جدایی رضازاده از یکی از این دو کرسی مطرح شد که با وجود تلاش های وزارت ورزش هرگز رنگ و بوی واقعیت به خودش نگرفت. تا اینکه وزیر ورزش در نشست خبری هفته دولت، به طور صریح به این موضوع اشاره کرد که حسین رضازاده باید از بین کرسی شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه برداری یکی را به دلخواه انتخاب کند. محمود گودرزی حتی مدعی شد که برای تصمیم گیری فرصتی در اختیار رضازاده گذاشته شده تا دراین خصوص تصمیم گیری کند. فرصتی که پایان یافته و البته تغییری در وضعیت حسین رضازاده بوجود نیاورده است. رییس فدراسیون وزنه برداری و عضو شورای شهر تهران، علیرغم درخواست وزیر ورزش به هیچ وجه حاضر به از دست دادن کرسی های قدرت تحت اختیارش نیست وهمانطور که در مصاحبه اخیر خودش به طور صریح اعلام کرد، مدعی است که حضور همزمانش در فدراسیون و شورای شهر تهران منع قانونی ندارد! ادعایی که ناراحتی و عصبانیت محمود گودرزی را به دنبال داشته و باعثشده تا یکی از معاونین خودش را مامور پیگیری این موضوع کند.

رضازاده در نشستی که با کارکنان فدراسیون و نزدیکانش داشته نیز مدعی شده که توجهی به این مسائل ندارد و با قدرت به کارش ادامه می دهد. یک فرد مطلع در این خصوص به پیام نو گفت: ” مدت هاست که بحثکناره گیری رضازاده از فدراسیون و یا شورای شهر مطرح شده و وزارت ورزش خواستار اجرای آن شده است که رضازاده توجهی به آن ندارد و با لابی هایی که انجام می دهد، اجرای آن را به تعویق می اندازد و بعید هم به نظر می رسد که زور وزارت تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون به او برسد!”

نکته جالب توجه اینکه رضازاده برای حضور در انتخابات آتی فدراسیون نیز از همین حالا دست به کار شده و لابی های سیاسی خودش را برای گرفتن مجوز آغاز کرده است. رییس فدراسیون وزنه برداری که به هیچ وجه ممکن حاضر به ترک کرسی های قدرت خود نیست، بدون توجه به درخواست اخیر وزیر ورزش این روزها به تمدید کرسی ریاست فدراسیون تحت اختیارش فکر می کند!

یکی از مربیان سابق تیم ملی وزنه برداری در این خصوص می گوید: ”حضورهمزمان رضازاده در پست حساس، قطع بیشتر به ضرر فدراسیون وزنه برداری است تا شورای شهر و وزارت ورزش باید قاطعانه با این وضعیت برخورد کند. هرچند که متاسفانه به نظر می رسد زورشان به رییس فدراسیون نمی رسد و باید تا زمان برگزاری انتخابات این وضعیت را تحمل کنند. ”

اینطور که از شواهد و قراین پیداست وزارت ورزش هم برای جلوگیری از حاشیه سازی و برچسب های سیاسی که اصرار بر جدایی رضازاده از فدراسیون وزنه برداری می تواند به آن ها بزند، تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون صبر پیشه خواهد کرد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز