خبرگزاری کار ایران

پاسخ دوباره مطهری به سید حمید روحانی /

طراحی شده خواندن فتنه ۸۸ طی سال‌های گذشته چندش‌آور است

کد خبر : ۱۹۱۹۱۱

درباره فتنه سال ۸۸ تحلیل مستوفایی کرده‌اند که یک طراحی چندین ساله و چنین و چنان بوده است، مطالبی که از بس در این چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.

نامه‌نگاری‌های علی مطهری و سید حمید روحانی ادامه دارد. این‌بار نوبت مطهری است که پاسخ روحانی را بدهد. این‌بار مطهری تنها به سه مطلب مقاله مفصل دو روز پیش روحانی جواب داده است. این‌بار مطهری تاکید کرده است که حمید روحانی تا پیش از انتصاب مشایی به عنوان معاون اول یعنی تا زمان آغاز به کار دولت دهم هیچ انتقادی به سیاست‌های احمدی‌نژاد نداشته است.

وی در این نامه تاکید کرده است که حمید روحانی تا پیش از اعلام نارضایتی مقام معظم رهبری هیچ گونه انتقادی به قانون‌شکنی‌ها و تخلفات مالی و حتی انحرافات فرهنگی دولت سابق نداشته است. مطهری برای چندمین‌بار از اعتقادش در مورد حوادثپس از انتخابات ۸۸ دفاع کرده و یادآور شده است که اگر حمید روحانی و دوستانش علت اینکه چرا مردم به حسن روحانی رای داده‌اند را می‌دانستند چنین تحلیلی از حوادثسال ۸۸ ارائه نمی‌دادند.

مطهری در بخش پایانی نامه خود نیز تاکید کرده است که روحانی به خاطر کینه‌یی که از او به دلیل دفاع از مظلومان داشته است استاد شهید علی مطهری را تحقیر کرده است که از نظر او این تحقیر به معنی تعظیم بوده است. متن کامل جدیدترین پاسخ علی مطهری، نماینده تهران که نسخه اصلی آن در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته است را در ادامه می‌خوانید.

مدیرمسوول محترم روزنامه اعتماد

جناب آقای حضرتی

با اهدای سلام، لطفا مطلب زیر عینا در پاسخ به مقاله آقای سیدحمید روحانی در اولین شماره آن روزنامه درج گردد. علی مطهری

جناب آقای سیدحمید روحانی که شروع‌کننده مباحثه و بلکه مجادله میان خودشان و بنده بوده‌اند بار دیگر به مقاله من پاسخ مفصل داده‌اند که از میان مطالب متعدد ایشان فقط سه مطلب است که ارزش پاسخگویی دارد:

۱ - ‌ ادعا کرده‌اند که در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم انتقادهایی به آقایان احمدی‌نژاد و مشایی داشته‌اند و شواهدی نیز ذکر کرده‌اند. اما اکثر قریب به اتفاق انتقادهای ایشان بعد از آن است که رهبر انقلاب با انتصاب آقای مشایی به معاونت اولی رییس‌جمهور مخالفت کردند و یا بعد از خانه‌نشینی ۱۱ روزه آقای احمدی‌نژاد در اعتراض به نظر مقام رهبری مبنی بر ابقای آقای مصلحی در وزارت اطلاعات است.

در واقع قانون‌شکنی‌ها و تخلفات مالی و انحرافات فرهنگی دولت سابق از نظر امثال حمیدخان روحانی تا قبل از اعلام نارضایتی‌های رهبر انقلاب اشکالی نداشت، فقط چون آقای احمدی‌نژاد در مقابل رهبری ایستاد مرتکب خطا شده است. بنابراین انتقادهای مذکور در آن مقاطع زمانی ارزش چندانی ندارد. شبیه جهاد بعد از فتح است که ارزش جهاد قبل از فتح را ندارد. این، ایرادی است که به اکثر اصولگراها وارد است و ناشی از برداشت نادرست آنها از اصل ولایت فقیه است.

۲ - ‌ درباره فتنه سال ۸۸ تحلیل مستوفایی کرده‌اند که یک طراحی چندین ساله و چنین و چنان بوده است، مطالبی که از بس در این چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.

سوال این است که اگر مردم ما حرف‌های حمیدخان روحانی و دوستان‌شان را پذیرفته بودند چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ به جناب آقای حسن روحانی رای دادند که همه می‌دانند تحلیل ایشان از فتنه سال ۸۸ چیز دیگری است و بخشی از حامیان وی به قول امثال حمیدخان از سران فتنه و یا ساکتان فتنه بودند.

۳ - ‌ مطلب آخر اینکه آقای سیدحمید روحانی به دلیل کینه‌یی که از اینجانب به خاطر دفاع از مظلومان و تاکید بر رعایت حقوق ملت براساس فصل سوم قانون اساسی و خلاصه به دلیل بغضی که از این بنده به خاطر بیان حقایق دارد، برخلاف نظر صریح امام خمینی و رهبر انقلاب، به تحقیر استاد شهید آیت‌الله مطهری پرداخته و بدیهیات درباره ایشان را انکار کرده و بار دیگر ثابت نموده است که شناخت درستی از شهید مطهری ندارد، گرچه تحقیر امثال ایشان به معنی تعظیم است.

بقیه مطالب حمیدخان روحانی چنان که در صدر مقاله گفتم ارزش پاسخگویی ندارد.

منبع: اعتماد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز