خبرگزاری کار ایران

بهروز شجاعی:

جوانان نیازی به رانت و سفارش ندارند، به آن‌ها اعتماد کنید

کد خبر : ۱۶۱۵۷۴

نکته مهمی که در این بین دیده می‌شود، آن است که خود این این جوانان ۳۵ یا ۴۰ ساله نیز اعتراض و انتقاد دارند که چرا هنوز در قالب جوان اصلاح طلب فعالیت می‌کنند.

ایلنا: شاید وقتی برای اولین بار عبارت «جوانان اصلاح‌طلب» به گوشمان بخورد، گمان کنیم که منظور گوینده جوانانی ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند. اما وقتی با این فعالین از نزدیک گفتگو می‌کنیم متوجه می‌شویم که برخی از آنان دیگر در اواخر دوران جوانی هستند یا اینکه حتی از آن سنین عبور کرده‌اند، اما همچنان توسط فعالین سیاسی نسل قبل جریان اصلاحات، جوان شناخته می‌شوند! به نظر می‌رسد که این مساله مورد انتقاد خود این «جوانان اصلاح‌طلب» نیز باشند. برخی معتقدند که اطلاق کلمه جوان به تمام آنها باعثشده که آنان از سیاستورزی حرفه‌ای دور نگه داشته شوند. این در حالیست که جدی‌ترین کنش‌های سیاسی عرصه کشور توسط همین نسل جدید رقم می‌خورد. در این رابطه سلام نو گفتگویی با بهروز شجاعی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

بهروز شجاعی در این رابطه گفت: علت آنکه بسیاری از جوانان اصلاح طلب در سن ۳۵ یا ۴۰ سال قرار دارند و هنوز تحت عنوان جوان اصلاح طلب فعالیت می‌کنند آن است که به خاطر سکته و وقفه‌ای که در فعالیت‌های سیاسی در ۸ سال گذشته پدید آمد، جوانان نتوانستند مسیر لازمه را در احزاب طی کنند و یک پله بالا بروند و بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

این فعال اصلاح‌طلب به «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت: در این ۸ سال اکثر فعالیت‌های سیاسی جوانان تعطیل شد. هم اکنون نیز حزب فراگیری در هیچ جریان سیاسی‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: درحقیقت ما در جریان اصلاحات دو حزب مطرح مشارکت و مجاهدین انقلاب را داشتیم که این دو حزب پس از سال ۸۸ فعالیتشان غیر قانونی اعلام شد. به همین علت جوانانی که در آن سال‌ها در شاخه جوانان مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب و اعتماد ملی فعالیت می‌کردند، نتوانستند مسیری را که مطلوبشان است طی کنند و بتوانند منشاء اثر باشند.

شجاعی تاکید کرد: نکته مهمی که در این بین دیده می‌شود، آن است که خود این این جوانان ۳۵ یا ۴۰ ساله نیز اعتراض و انتقاد دارند که چرا هنوز در قالب جوان اصلاح طلب فعالیت می‌کنند.

باید فضای مناسب برای جوانان ایجاد شود

این فعال اصلاح‌طلب گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر آن است که فعالیت سیاسی در چند سال گذشته متوقف شده و بخش دیگر نیز به این علت است که در اوایل انقلاب اعتماد به جوانان بالا بود و جوانان آن روزگار که مسئولیت‌های بزرگی گرفتند امروز به شدت نسبت به جوانان بی‌اعتماد هستند و اجازه رشد به آن‌ها نمی‌دهند. بنابراین حتی افرادی را که سنشان از جوانی نیز گذشته است را برای فعالیت‌های سیاسی و اجرایی جوان می‌دانند.

شجاعی در پایان گفت: باید فضای مناسب برای جوانان ایجاد شود. زیرا جوانان اصلاح طلب آن قدر قابلیت دارند که اگر فضا برای کارکردن و اظهار نظر ان‌ها باز باشد، نیازی به رانت و سفارش ندارند و آن‌ها با قابلیت خودشان می‌توانند به سرعت پیشرفت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز