خبرگزاری کار ایران

«هما» برند جدید حامیان احمدی‌نژاد

کد خبر : ۱۵۸۹۹۷

جلسات عمومی با ظرفیت ۱۵۰نفر در میدان بهارستان و دفتر آقای رحیمی یگانه تشکیل و جلسات «هیات منتظران بهار» هم در همان‌جا برگزار می‌شود. جلسات هیات‌مدیره مجتمع هما و فعالیت‌های رسانه‌ای هم در دفتری در خیابان انقلاب برگزار می‌شود.

شرق نوشت: روزبه‌روز نمود عینی‌تری از خود نشان می‌دهند. از راه‌اندازی سایت تا ماهنامه و هفته‌نامه! آرام و بی‌سروصدا به فضا برمی‌گردند و برعکس روال چند سال گذشته‌شان ترجیح می‌دهند بدون هیاهوهای معمول که عادت مالوفشان است، اظهارنظرهایی بی‌خطر و بی‌حاشیه و البته به‌دور از حضور خبرنگاران رسانه‌های مستقل داشته باشند. آنقدر منتظرند که هیاتی به‌نام «منتظران بهار» تشکیل داده‌اند.

هفته گذشته بود که ابوالمشاغل دولت دهم فراخوانی برای اتحاد احمدی‌نژادی‌ها داد و از همه هوادارانش خواست که دور هم جمع شوند و اکنون گامی فراتر برای بازگشت به عرصه سیاست برداشته‌اند. «دولت بهار»، «آیین»، «رییس‌جمهور ما» و «مهر ماندگار» از جمله سایت‌هایی است که در کنار چند وبلاگ و نشریه مکتوب، به دفاع از سیاست‌های احمدی‌نژاد می‌پردازد. هرچند که تاکنون سعی داشتند به دور از جنجال‌های معمول خود، کار را پیش ببرند اما شاید به‌دلیل حساسیت عمومی نسبت به این افراد و همچنین لمس عملکرد نامناسب آنها که اکنون خود را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد، هر حرکت و واکنشی از سوی آنان مورد رصد رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار «شرق»، راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای هما(هواداران محمود احمدی‌نژاد) گام جدید تیم دولت سابق برای ورود دوباره به عرصه سیاست‌ورزی و نقش‌آفرینی است. یک منبع آگاه به «شرق» گفت: مجتمع رسانه‌ای هما مخفف «هواداران محمود احمدی‌نژاد» برای سازماندهی فعالان رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد راه‌اندازی می‌شود. این مجتمع، یک مجتمع مردمی است که ساماندهی وبلاگ‌نویسان، شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی رسانه‌های جدید را به همراه تولید محتوا در فضای مکتوب و سایبر در دستور کار دارد. مدیریت این مجتمع با یک هیات‌مدیره پنج نفری است.

این منبع در پاسخ به اینکه بودجه این مجتمع از سوی چه افراد یا ارگانی تامین می‌شود، گفت: «مجتمع هما بودجه مشخصی ندارد و عمدتا از محل کمک‌های حامیان دکتر احمدی‌نژاد مدیریت می‌شود. این کمک‌ها شامل پرداخت مالی مستقیم و ارایه خدمات است و این مجتمع مجموعه این خدمات را ساماندهی می‌کند. در حال حاضر حدود ۱۵۰ وبلاگ‌نویس در سطح کشور به‌صورت افتخاری با این مجتمع همکاری دارند.»

او در واکنش به این اظهارنظر که مطابق این برنامه نیروهای هوادار احمدی‌نژاد دور هم جمع شده‌اند، افزود: «بله! فعلا دوستان در دو محل متمرکزند. جلسات عمومی با ظرفیت ۱۵۰نفر در میدان بهارستان و دفتر آقای رحیمی یگانه تشکیل و جلسات «هیات منتظران بهار» هم در همان‌جا برگزار می‌شود. جلسات هیات‌مدیره مجتمع هما و فعالیت‌های رسانه‌ای هم در دفتری در خیابان انقلاب برگزار می‌شود.»

او همچنین درباره برنامه‌های مجتمع مذکور ادامه داد: «چند نوع برنامه از جمله حلقه‌های مطالعاتی و هیات مذهبی برگزار می‌شود. برنامه هیات مذهبی از طریق سایت «دولت بهار» اطلاع‌رسانی می‌شود و حلقه‌های مطالعاتی نیز در سال جدید از اردیبهشت آغاز به‌کار می‌کنند که معمولا دو جلسه در هفته هستند.»

این منبع نزدیک به احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص هدف این مجتمع توضیح داد: «تبیین مبانی نظری و رویکردهای دولت نهم و دهم در عرصه‌های مختلف، توضیح نتایج عملکردی و کارکردی دولت‌های مزبور، نقد تخصصی دولت حاکم به‌ویژه در عرصه اقتصادی و سیاست خارجی، انسجام فعالان رسانه‌ای حامی دکتر احمدی‌نژاد، ایجاد ارتباط گسترده‌تر با نخبگان دانشگاهی و روشنفکران و گروه‌های مرجع مورد نظر طبقه متوسط از عمده اهداف ماست. در عرصه فرهنگی انتقاد موثری نداریم و به همین دلیل انتقادها به دولت کنونی را به حوزه اقتصاد و سیاست خارجی تعمیم می‌دهیم.» وی در پایان گفت: «فعلا در دوره راه‌اندازی، سرپرستی مجتمع هما برعهده یکی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد است.»

توییتری که تکذیب شد
روز گذشته حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر به‌نام احمدی‌نژاد و مشایی ایجاد شد و پیامی مبنی بر «دعوت از مردم برای ایثارگری و انصراف از یارانه برای کمک به دولت تدبیر و امید جهت اشتغالزایی و ساخت زیربنا‌های کشور» را به نقل آنها منتشر کرد، البته این خبر به سرعت در سایت‌های حامی رییس کابینه سابق تکذیب شد و حتی سایت دولت بهار با بازنشر سخنان احمدی‌نژاد در آخرین سفر استانی، سعی کردند حرکت انصراف از دریافت یارانه را حرکتی بی‌اساس عنوان کنند.

احمدی‌نژاد در این سخنرانی گفته بود: یارانه‌ها مال مردم است هیچ‌کس نمی‌تواند یک ریال از آن کم کند. با وجود این تحرکات و فعال‌شدن تیم رسانه‌ای و همچنین یارگیری رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که آنان هنوز زمان را برای رونمایی مجدد از خود مناسب نمی‌بینند و با توجه به اینکه اندک زمانی از حضورشان در قدرت می‌گذرد و قطعا عملکرد نامناسبشان هنوز در اذهان عمومی جریان دارد، هوشمندانه به بازسازی نیرو و جمع‌آوری هواداران خود مشغول هستند. شاید بتوان گفت در حال حاضر نسخه آزمایشی تیم احمدی‌نژاد بالا آمده است و باید منتظر نسخه اصلی آنها در آینده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز