خبرگزاری کار ایران

قتل پسر دانشجو با ضربه‌های سنگ

کد خبر : ۱۳۷۱۸۷

دانشجوی جوانی که بعد از قتل هم‌دانشگاهی‌اش سه سال فراری بود، صبح دیروز در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.

دانشجوی جوانی که بعد از قتل هم‌دانشگاهی‌اش سه سال فراری بود، صبح دیروز در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش قانون، شامگاه ۱۹اسفند ۸۸مسئولان یکی از مراکز درمانی در تهرانپارس با پلیس تماس گرفتند و از انتقال جوانی که بر اثر اصابت ضربات سنگ بیهوش شده بود، به این درمانگاه خبر دادند. وقتی مشخص شد که پسر جوان در یک درگیری به‌شدت مجروح شده و سپس به درمانگاه انتقال یافته مأموران راهی محل حادثه شدند.

همزمان با آغاز تحقیقات، جوان ۱۸ساله با وجود تلاش پزشکان به کام مرگ رفت و پرونده جنایت با دستور قاضی دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول، حامد نام داشته و دانشجوی ترم اول رشته مهندسی یکی از مراکز دانشگاهی تهران بوده که در مسیر بازگشت از دانشگاه در درگیری با یکی از هم‌دانشگاهی‌های خود به قتل رسیده. در تحقیق از شاهدان مشخص شد که عامل جنایت جوان ۲۲ساله‌ای به نام احسان است که با ضربات سنگ به ناحیه گردن حامد، وی را به قتل رسانده
است.

یکی از شاهدان این درگیری مرگبار در توضیح حادثه به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۸نوزدهم اسفند ۸۸ با دانشجویان دانشگاه در حال بازگشت به خانه بودیم که در بین راه بین احسان(عامل جنایت) و یکی از دانشجویان دانشگاه درگیری پیش آمد. آنها از صبح همان روز و از داخل کلاس دانشگاه با یکدیگر دعوا داشتند که در بین راه درگیری بالا گرفت. وقتی در سه‌راه تهرانپارس از مینی‌بوس پیاده شدیم، دعوای آنها همچنان ادامه داشت که در آن لحظه حامد(مقتول) برای میانجیگری دخالت کرد اما احسان که به‌شدت عصبی بود، ضربه مشتی به‌صورت حامد زد و به سمت او حمله‌ور شد.

حامد که در آن لحظه انتظار این برخورد از سوی احسان را نداشت، تصمیم داشت خود را از درگیری خارج کند، برای همین از نرده‌های کنار خیابان بالا رفت اما پای او میان میله‌ها گیر کرد و درحالی‌که تلاش می‌کرد تا پای خود را از داخل میله‌ها آزاد کند، ناگهان احسان با برداشتن دو سنگ بزرگ به سمت او رفت و ضربه محکمی‌به گردن او وارد کرد که همین موضوع باعثبیهوش‌شدن حامد شد. سپس احسان به‌سرعت از محل متواری شد.

بعد از افشای این حقایق و مشخص‌شدن هویت عامل جنایت، کارآگاهان خود را به خانه وی رساندند اما در تحقیقات خود متوجه شدند که احسان بعد از قتل هم‌دانشگاهی‌اش بلافاصله به خانه رفته و با برداشتن وسایل شخصی‌اش متواری شده است. طوری که خانواده‌اش نیز از محل اختفای او خبر نداشتند.

با فراری‌شدن متهم مأموران جست‌وجوی خود را برای شناسایی وی آغاز کردند اما هیچ ردی از او به‌دست نیامد. مهرماه سال ۹۱ قاضی پرونده دستور انتشار عکس متهم را در روزنامه‌ها صادر کرد و از مردم برای دستگیری قاتل کمک خواست. همین موضوع باعثشناسایی مخفیگاه عامل جنایت شد و شهروندانی که مدتی قبل عکس عامل قتل را در روزنامه‌ها دیده بودند با پلیس تماس گرفتند و اعلام کردند که وی در یکی از شهرهای شرق کشور زندگی مخفیانه‌ای دارد.

با اعلام این گزارش مأموران اداره دهم پلیس آگاهی راهی مخفیگاه وی شده و موفق شدند ۲۸ آذر‌ماه متهم تحت تعقیب را در اقدامی‌غافلگیرانه دستگیر کنند. تحقیقات نشان می‌داد که متهم با هویت جعلی زندگی پنهانی را در این شهر در پیش گرفته بود تا از مجازات فرار کند. وی پس از انتقال به اداره آگاهی تهران منکر جنایت شد و خود را بی‌گناه دانست اما شاهدان بعد از حضور در اداره آگاهی، او را به‌عنوان قاتل جوان دانشجو معرفی کردند.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد.
در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل تقاضای قصاص کردند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه من از کلاس درس خارج شدم. وقتی برگشتم متوجه تغییر جو کلاس شدم. زمانی که علت را جویا شدم هم کلاسی‌هایم مدعی شدند که استاد، حامد و یک نفر دیگر را به خاطر تلفن همراه من از کلاس اخراج کرده است. وقتی از دانشگاه باز می گشتیم بر سر این موضوع با حامد و دوستش درگیر شدم. در این درگیری پایم شکست و خود را به بیمارستان رساندم. در آنجا متوجه مرگ حامد شده و از ترس به مشهد فرار کردم. در این مدت سه سال با ۲۰ میلیونی که از پدرم سرقت کرده بودم مخفیانه زندگی می کردم.

سپس یکی از شاهدان درگیری در جایگاه قرار گرفت و گفت: وقتی پای حامد در نرده‌های کنار خیابان گیر کرد، احسان دو سنگ بزرگ برداشت و به طرف مقتول پرت کرد.

پس از اظهارات شاهد و آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز