خبرگزاری کار ایران

سوالی درباره تیراندازی یک مداح!

کد خبر : ۱۳۳۴۳۸

اگر طرف مقابل اراذل واوباش بوده اند چرا بجای اینکه آنها فرار کنند به کلانتری مراجعه کرده اند و اقدام به گزارش حادثه و شکایت نموده اند؟

مداحان اهل بیت، همواره جایگاه محترمی در میان شیعیان داشته‌اند و یکی از ارکان زنده نگه داشتن عاشورا و فرهنگ تشیع در گذر زمان، همین مداحانی بوده‌اند که بی‌هیچ چشم‌داشتی در طول تاریخ، روایتگر مظلومیت و معصومیت ائمه اطهار بوده‌اند. همچنین همین مداحان بودند که در جریان ۸ سال دفاع مقدس، با حماسه‌سرایی‌های خود روحیه مقاومت را در بین رزمندگان جبهه خودی تقویت کردند که از صادق آهنگران می‌توان به عنوان نمونه برجسته این دسته از مداحان نام برد.

به گزارش ایلنا، عصر ایران در ادامه نوشت: در سال‌های بعد از جنگ اما مداحان جناحی که " کارگزاران برخی جریان‌های سیاسی " هستند، به وجود آمدند. وظیفه نانوشته و حزبی این مداحان، جذب نیروهای هیأتی و عملیات روانی بر روی افراد مذهبی جامعه برای متمایل کردن‌شان به سمت یک جناح خاص بود و هیأت و مداحی و صدای خوش، وسیله این کار و هدف بود کما این که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شاهد بودیم که در میان مداحی اهل بیت و در حالی که مردم در حال و هوای عاشورا و کربلا بودند، ناگهان همین مداحان اشعاری در مدح یک کاندیدا می‌خواندند و از مردم سینه زن می‌خواستند همان ها را تکرار کنند!

تا بدین جای کار، می توان گفت تنها اتفاقی که افتاد - و البته اتفاق کمی هم نیست - فروکاستن شأن مداحی اهل بیت و علمداری مکتب تشیع به کارگزاری جریان‌های سیاسی است اما ماجرا به همین جا ختم نشد و شکستن حرمت این جایگاه تاریخی و مذهبی از سوی غاصبان خوش لحن و صدای مداحی ادامه یافت و بدین ترتیب اگر مردم تا دیروز از زبان مداحان، فضائل اهل بیت و مظلومیت‌هایشان را می‌شنیدند، ناگهان با کمال شگفتی رکیک‌ترین فحش‌ها را زبان آنها شنیدند و چون دقت کردند دیدند که به جانبداری از یک جناح علیه جناح دیگر فحاشی می‌شود. کار بدین جا ختم نشد و آقایانی که تنها تخصص‌شان، مقتل خوانی بود و تنها هنرشان صدای خوش، به خود اجازه دادند وارد فاز فتوا هم بشوند و علیه این و آن حکم بدهند و حتی نهادهای قانونی کشور را نیز مورد تعرض قرار دهند.

اوج این یکه‌تازی مداحان جناحی، سال‌های اول تا ششم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود به طوری که در مواقعی برخی از این مداحان، جزو تیم سفر دولت در سفرهای استانی بودند!

بخش شگفت‌انگیز و تأثرانگیز ماجرا اینجاست که علیرغم آن که این مداحان، انواع جرائم را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در تریبون‌های عمومی مرتکب شدند، با آنان برخورد قانونی مناسبی نشد و این در حالی است که از مردم عادی تا مراجعی چون آیت‌الله مکارم شیرازی، خواستار آن بودند که اینان حد خود را بشناسند و قانون درباره آنان نیز اجرا شود.

چنین وضعیتی رفته رفته آنان را دچار این توهم کرد که " شهروندان مصون از تعقیب جامعه " هستند و می‌توانند با سوء استفاده از منبر مداحی اهل بیت، هیات‌ها را تبدیل به حزب جناح خود کنند و علیه این و آن سخنانی چنان زشت بگویند که بعضاً نمی‌توان در جمع خانواده بازگویشان کرد که امروز در هیأت چه شنیدیم!

خبری که در روز ارتحال پیامبر اسلام(ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) منتشر شد نشان می‌دهد این مداحان، در حال ورود به مرحله جدیدی هستند که اگر همین الان مقامات امنیتی و قضایی جلوی آن را بگیرند، هم آبروی شرافتمندانه مداحی اهل بیت بیش از پیش توسط اینان آسیب می‌بیند و هم امنیت شهروندان عادی به خطر می‌افتد.

طبق خبر منتشره، خودروی یکی از همین مداحان جناحی، حدود ۵ شب قبل در یکی از اتوبان‌های درون شهری تهران با یک پژو ۲۰۶ که زوج جوانی در آن بودند تصادف می‌کند. بعد از تصادف و درگیری لفظی، یکی از افراد حلقه این مداح، با سلاح کمری ۵ تیر به سمت خودروی این افراد شلیک می‌کند و بعد هم با هم فرار می‌کنند.

تا لحظه نگارش این مطلب نیز خبری از دستگیری و برخورد با این مداح و تیرانداز همراه وی نیست و این، نگرانی موجود را تشدید می‌کند چرا که چنین اقدامی از سوی هر کس دیگری صورت می‌گرفت و در وسط یک معبر شهری به سمت خودروی مردم تیراندازی می‌شد، موضوع به عنوان یک اقدام علیه امنیت عمومی به قید فوریت در دستور کار قرار می‌گرفت و پلیس نیز به سرعت به مردم اطلاع‌رسانی می‌کرد تا نگرانی مردم مرتفع شود.

انتظار می‌رود پرونده این قبیل مداحان که از بهره‌برداران اصلی بلبشوی سیاسی سال‌های اخیر هستند به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد و مورد اخیر نیز بدون اغماض و با سرعت و قاطعیت مورد بررسی قرار گیرد تا هم عدالت برقرار شود و هم مداحی اهل بیت عصمت و طهارت، در جایگاه رفیع و شایسته تاریخی‌اش قرار گیرد و " عشق محمد و آل محمد(ص) "، هزینه سیاسی‌کاری‌ها و کاسبکاری عده‌ای که نام مداح بر خود گذاشته‌اند نشود.

انتخاب نیز در همین زمینه نوشت: در پی انتشار خبر هفت تیر کشی مداح مشهور در اتوبان بابایی، رسانه های جریان افراطی مدعی شده اند که این مداح مشهور با خانواده در خودرو بوده واز سوی اراذل واوباش مورد حمله قرار گرفته است که مجبور به استفاده از اسلحه شده است که برای روشنگری بیشتر رسانه های افراطی چند سوال درباره موضوع را مطرح می کند:

سئوال نخست اینکه با توجه به حضور حسن رعیت یا سیدحسن میرکاظمی شریک مشهور بابک زنجانی در خودروی مداح مشهور آیا وی جز خانواده وی محسوب می شود؟

این سئوال باسئوال دیگری که با ارتباطات فراوان اقتصادی میان نزدیکان این مداح مشهور ورعیت تکمیل می گردد.

سئوال سوم با توجه به اینکه سرنشینان خودروی که ادعا شده اراذل واوباش بودند و مزاحم خودروی مداح مشهور ورعیت شده اند یک زن ومرد جوان که با ادبیات مداحان سوسول بوده اند، چگونه این اتفاق افتاده است؟

سئوال چهارم این چه اراذل واوباشی بوده اند که به خودروی مداح مشهور حمله کرده اند اما بجای اینکه آنها مسلح باشند طرف مقابل مسلح بوده و تیراندازی کرده است؟

سئوال پنجم اگر طرف مقابل اراذل واوباش بوده اند چرا بجای اینکه آنها فرار کنند به کلانتری مراجعه کرده اند و اقدام به گزارش حادثه و شکایت نموده اند؟

سئوال ششم اسلحه واقعا متعلق به چه کسی بوده است و چرا باید افرادی نظیر یک مداح یا یک متهم دانه درشت اقتصادی مجوز حمل سلاح داشته باشد؟

سئوال هفتم مداح مشهور وسرنشینان خودرو در آن ساعت نیمه شب در چه شرایطی و از کجا به سوی کجا در حال حرکت بوده اند که براثر یک موضوع ساده اقدام به اسلحه کشی کرده اند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز