خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد:

بیش از ۸۲۱ هزار حامی در شبکه حمایتی طرح اکرام وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۵۲

در حال حاضر بیش از ۲ هزار ایرانی در خارج از کشور به بیش از ۳ هزار فرزند مددجو کمیته امداد امام خمینی را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خیرین ایرانی داخل و خارج از کشور ۱۵۵ میلیارد تومان به کودکان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد در شش ماه نخست امسال اهداء کردند.

به گزارش ایلنا، رضا نوروزی گفت: حوزه اکرام به دو بخش اکرام ایتام و به حوزه اکرام محسنین(غیر فوت سرپرست) تقسیم می‌شوند که در شش ماه نخست امسال ۱۵۵ میلیارد تومان کمک خیرین ایرانی داخل و خارج از کشور دریافت شده که ۱۱۳ میلیارد تومان آن به صورت نقدی و مابقی به صورت کالایی و خدمات در اختیار فرزندان طرح اکرام ایتام و اکرام محسنین قرار گرفته است.

نوروزی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار ایرانی در خارج از کشور به بیش از ۳ هزار فرزند مددجو کمیته امداد امام خمینی را تحت حمایت خود قرار داده‌اند و این خیرین بیشتر در کشورهای اسلامی و بخشی از اروپا و تعداد کمی هم در قاره آفریقا ساکن هستند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت و توان ایرانیان خارج از کشور هست، گفت: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه موجب شده است که ایرانیان خارج از کشور نتوانند منابع مالی اهدایی خود را پرداخت کنند این تحریم‌ها در حالی اعمال شده است که در قوانین بین الملل کمک‌های مردمی نباید مورد تحریم قرار بگیرد.

نوروزی با اشاره به اینکه ۵۰۳ هزار فرزند در طرح اکرام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده‌اند، گفت: در طرح اکرام محسنین فقط ۵۸ هزار فرزند دارای حامی هستند و نزدیک به ۲۶۴ هزار فرزند محسنین غیر حامی دار شناسایی شده زیر ۱۸ سال داریم که در تلاشیم با مشارکت خیرین همگی فرزندان تحت حمایت قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در شبکه حمایتی طرح اکرام کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از ۸۲۱ هزار حامی وجود دارد افزود: این خیرین با جامعه هدف شبکه اجتماعی را به وجود آورده‌اند که یک میلیون نفر را تشکیل می‌دهد و با حمایت مستمر همبستگی را میان آحاد جامعه بوجود آورده است. هر چقدر که تعداد خیرین جامعه افزایش یابد این شبکه آثار مثبتی و موثری را بر روی خانواده‌های تحت حمایت، خیرین و کل جامعه بر جا می‌گذارد و این تاثیر مثبت مشارکت اجتماعی و همبستگی ملی را ارتقاع می‌دهد.

نوروزی با اشاره به اینکه که در میان حامیان؛ حامی شهید هم داریم که خانواده شهید و به نام شهید، حامی چند فرزند شده‌اند، ادامه داد: حامیان از لحاظ سنی نیز طبقه بندی شده اندکه در این بین ۶ درصد حامیان زیر ۱۸ سال و ۷ درصد نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی افزود: ۷۸ درصد از از حامی‌ها یک نفر، ۱۷ از حامی‌ها درصد۲ تا ۳ نفر، ۳ درصد از حامی‌ها ۳ تا ۵ درصد و مابقی بالای یازده فرزند را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: حتی افرادی به عنوان خیر در کشور وجود دارد که در حدود ۵ هزار فرزند را تحت حمایت مستمر خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چه گروه‌هایی از افراد جامعه در طرح حمایت از مددجویان کمیته امداد شرکت می‌کند گفت: خیرین از گروه‌های مختلف جامعه شامل اساتید دانشگاه، فرهنگیان، کارمندان دولت، کارگران، اصناف؛ روحانیون و بانوان خانه دار و از تمام سطوح درآمدی و بویژه از دهک‌های متوسطه جام هستند و بیشترین این گروه خیرین از جامعه کارمندی کشور هستند.

نوروزی درباره وضعیت شغلی حامیانگفت: ۴۲ درصداز حامیان کارمند دولت، ۱۱ درصد کارمندان غیر دولتی، ۱۱ درصد از اصناف، ۵ درصد از قشر کارگران و مابقی را از سایر حوزه‌های شغلی هستند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: حامیان در تمام سطوح جامعه وجود دارد و خیلی از شخصیت‌ها و مقامات لشگری و کشوری از اعضای محترم هیئت دولت، نمایندگان مجلس؛ سرداران و امیران نظامی و انتظامی کشور، از بزرگان ملی و مذهبی کشور، مراجع، برخی از اساتید معروف کشور حامی فرزندان در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین هستند.

وی به استفاده از پتانسیل ایرانیان خارج از کشور گفت: تعاملات با ایرانیان خارج از کشور باید افزایش یابد و نیاز داریم بیشتر با این گروه از ایرانیان ارتباط داشته باشیم.

نوروزی ادامه داد: هماهنگی‌هایی با امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال انجام است که در سال آینده برنامه‌ای برای تجلیل از ایرانیان خارج از کشور باهدف تعامل بیشتر و ارائه و دریافت نظرات و پیشنهادات این گروه از ایرانیان داشته باشیم.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: امسال سامانه‌ای طراحی شده که تمام حامیان طرح اکرام خارج از کشور ثبت شده و این حامیان شناسنامه دار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکرام ایتام فضای بسیار لطیف معنوی برای همکاری و خدمت رسانی دارد گفت: از علاقمندان به حمایت از فرزندان در طرح اکرامدرخواست می‌شود از طریق سایت امداد امام خمینی(ره) درخواست خود را ثبت و با پیشنهاد کار‌شناسان ما فرزندی به آنان معرفی شود. شماره حساب عام ایتام به شماره ۲۰۰۵۷۰۰۵۷۰۰۷ نزد بانک ملی و یا از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز برای کمک به ایتام واریز نمایند. و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درخواست حمایت از فرزندان و پرداخت‌های نقدی می‌توانند به درگاه اینترنتی این نهاد به آدرس www. emdad. ir / ekram مراجعه کنند، همچنین از طریق رایانامه ekram @ emdad. ir و owo @ emdad. ir نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز