خبرگزاری کار ایران

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۲۴

حضور دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مناسب ارزیابی شده است / برای اقامه نماز در این روز ۱۵نقطه اصلی در نظر گرفته شده است.

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و ۱۵ مسیر فرعی این راهپیمایی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصربخت در جلسه شورای اداری شهرستان تهران درباره برگزاری مراسم دهه فجر گفت: برای برگزاری این مراسم دو دسته اقدامات قابل تعریف است؛ اول بخش تامین امکانات و خدمات مورد نیاز به شرکت‌کنندگان در مراسم که درباره این موضوع جلسات مستمر و منظمی برگزار شده و حضور دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مناسب ارزیابی شده است.

وی نکته دوم را مسائل امنیتی و انتظامی در راهپیمایی دانست و گفت: در جلسه شورای تامین استان تهران هفته آینده برگزار می‌شود که در این باره جمع‌بندی نهایی صورت خواهد گرفت. آنچه در این میان قابل توجه است ارتباط و هماهنگی دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یوم‌الله ۲۲ بهمن است.

ناصربخت همچنین گفت: برای اقامه نماز در این روز ۱۵ نقطه اصلی در نظر گرفته شده است و مدارس، مساجد، سازمان‌های دولتی و چادرهای هلال احمر در محل تجمع اصلی برای اقامه نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه صباغ رئیس شورای تبلیغات شهر تهران درباره هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن گفت: ستاد دهه فجر جلسات هماهنگی خود را از ابتدای سال آغاز می‌کند و رسماً از چهاردهم آبان‌ماه و بعد از برگزاری مراسم روز دانش‌آموز برنامه‌ریزی‌ها برای یوم الله ۲۲ بهمن رسمی می‌شود.

وی افزود: اولین مراسم در روز دوازدهم بهمن در حرم امام و همزمان در چند نقطه دیگر برگزار شد. پس از آن در روز پنجشنبه شانزدهم بهمن با حضور در گلزار شهدای بهشت‌زهرا و هجده هزار گلزار شهید در سراسر کشور شاهد برگزاری مهمانی لاله‌ها خواهیم بود.

رئیس شورای تبلیغات شهر تهران گفت: مهم‌ترین برنامه پیروزی انقلاب برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن است که شاهد حضور رئیس جمهور به عنوان سخنران در آن خواهیم بود.

صباغ با اشاره به اینکه مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی و ۱۵ مسیر فرعی راهپیمایی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد، افزود: مسجد امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع)، مسجد ابوذر در میدان ابوذر، مسجد امام هادی(ع) در میدان معلم، مسجد دارالسلام در میدان منیریه، مسجد الجواد در میدان هفت تیر و مسجد حضرت امیر(ع) در خیابان کارگر شمالی، مسجد المهدی(عج) در خیابان ستارخان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در میدان توحید، مسجد امام سجاد(ع) در اشرفی‌اصفهانی و مسجد امام صادق(ع) در فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی مسیرهای اصلی راهپیمایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای برگزاری این مراسم تقسیم کار برای سازمان‌ها و نهادها انجام شده است و سازمان‌های خدماتی همچون اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و انتظامی برای حضور در این روز هماهنگ شده است. جانمایی و ساعت حضورشان نیز مشخص شده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان تهران با اشاره به اینکه حفظ نظم و آرامش برای مردم مهم‌ترین اولویت در برگزاری راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن است، گفت: تمهیدات و تسهیلات لازم برای رفت و آمد مردم فراهم شده و قرار است شرکت واحد اتوبوسرانی در این باره وارد عمل شود. همچنین غرفه‌های فرهنگی تهیه شده که سازمان‌های امنیتی و حفاظتی در این باره نقش ویژه‌ای دارند و لازم است برگزاری هر غرفه با مجوزهای لازم باشد. همچنین در پایان سخنرانی رئیس جمهور شاهد گلباران راهپیمایان توسط هلی‌کوپتر خواهیم بود.

در ادامه جلسه عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره برگزاری مراسم یوم‌الله بهمن گفت: درباره انقلاب و برکت‌های آن به تعداد ۳۶ سال گذشته حرف برای گفتن داریم. باید تاکید کرد آرایی که مردم به صندوق‌ها می‌ریزند و راهپیمایی و حضور گسترده مردم در روز قدس و یوم الله ۲۲ بهمن انقلاب را بیمه کرده است.

وی افزود: در این میان برگزاری راهپیمایی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که گروه‌ها و جریان‌های مختلف در آن دخیل نیستند و خود توده مردم حضور در این مراسم را واجب می‌دانند و حتی کودکان خود را به همراه می‌آورند تا آموزش های لازم را بببینند.

فرهادی تصریح کرد: لازم است در چنین روزی بیمارستان، اورژانس، آتش‌نشانی و پارکینگ دستگاه‌های اداری در آماده‌باش باشند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است در جلسات شورای تامین استان تهران در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این روز برنامه‌ریزی شود تا با حضور مردم شاهد پاسخ به توهین دشمنان اسلام به ساحت پیامبر باشیم و بار دیگر با حضور مردم در صحنه انقلاب بیمه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز