خبرگزاری کار ایران

تولید نرم‌افزار راهنمای اماکن زیارتی عراق

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۷۰

نرم افزار جامع راهنمای اماکن زیارتی عراق ویژه کارگزاران حج و زیارت مشامل بر دو لوح فشرده دی وی دی و محصول مشترک مرکز آموزش کارگزاران سازمان حج و زیارت و مؤسسه فرهنگی هنری مشعر است.

نرم افزار جامع راهنمای اماکن زیارتی عراق ویژه کارگزاران حج و زیارت به همت مؤسسه فرهنگی هنری «مشعر» وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت تولید و منتشر شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، نرم افزار جامع راهنمای اماکن زیارتی عراق ویژه کارگزاران حج و زیارت مشامل بر دو لوح فشرده دی وی دی و محصول مشترک مرکز آموزش کارگزاران سازمان حج و زیارت و مؤسسه فرهنگی هنری مشعر است.

در این نرم افزار اطلاعات جامع و مبسوطی درباره اماکن زیارتی در عراق ارائه می شود و هدف اصلی از تدوین آن نیز آشنایی کارگزاران کاروان های زیارتی با اطلاعات مورد نیاز آنان در طول سفر تورهای زیارتی به عراق است.

نرم افزار راهنمای اماکن زیارتی و سیاحتی در عراق برگرفته از کتابی با همین عنوان تألیف احسان مقدس از پژوهشگران حوزوی شامل هشت درس(فیلم) در دو لوح فشرده است که جلسه نخست به معرفی موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، منابع آب، دریاچه ها، تاریخ و اقوام ساکن در عراق اختصاص دارد.

استاد مقدس مسؤولیت معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی عراق را در این جلسات به عهده دارد که در جلسه دوم، در ادامه تاریخ عراق سخنی می گوید و پس از معرفی استان های این کشور، شهر نجف و کوفه و اماکن زیارتی در این دو شهر را معرفی و اطلاعات مفیدی ارائه می دهد.

اماکن زیارتی شهر کوفه و مهم ترین منازلی که امام حسین(ع) در مسیر مکه به کربلا از آن عبور کرده اند از دیگر بخش هایی است که استاد مقدس در جلسه چهارم از لوح فشرده نخست به معرفی آنها می پردازد.

جلسه پنجم از لوح فشرده دوم راهنمای اماکن زیارتی عراق، به معرفی شهر کربلا و زیارتگاه های آن اختصاص دارد که براساس توضیح استاد مقدس، شهر کربلا دومین شهر مهم و مقدس در کشور عراق است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری جنوب غربی بغداد و در حاشیه صحرا و غرب رودخانه فرات قرار دارد.

اماکن زیارتی شهر کاظمین و بغداد در قسمت ششم و اماکن زیارتی شهر سامراء در قسمت هفتم این نرم افزار معرفی می شوند و بخش پایانی نیز به معرفی اماکن زیارتی شهر حله و بصره و امامزادگان این دو شهر و همچنین دیگر اماکن زیارتی و سیاحتی عراق اختصاص یافته است.

براساس اطلاعات این نرم افزار، عراق بین نصف النهار ۳۸ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۴۵ دقیقه طول شرقی و مدارهای ۲۸ درجه و ۵۰ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۱۵ دقیقه عرض شمالی قرار دارد و این موقعیت جغرافیایی، این کشور را در منطقع معتدل شمالی قرار می دهد.

مساحت عراق با پایتختی بغداد، بیش از ۴۳۸ هزار و ۳۱۷ کیلومتر مربع است و تعداد جمعیت آن برحسب آمارگیری سال ۱۹۹۷ در حدود ۲۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۹۸۳ نفر، در سال ۲۰۰۹ در حدود ۲۸ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۲ از مرز ۳۲ میلیون نفر گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز