خبرگزاری کار ایران

بیش از ۷۳۳ هزار نفر مزین به نام و القاب امام هفتم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۳۳

طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۱۵۷ هزار نفر در ایران موسی نامگذاری شده‌اند و نام ابوالحسن که از فراوان‌ترین کنیه‌های امام هفتم شیعیان است قریب به ۳۰هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۷۳۳هزار نفر در ایران مزین به نام، القاب و کنیه‌های امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم(ع) هستند.

به گزارش ایلنا، طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۱۵۷ هزار نفر در ایران موسی نامگذاری شده‌اند و نام ابوالحسن که از فراوان‌ترین کنیه‌های امام هفتم شیعیان است قریب به ۳۰هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

همچنین نام‌های امین بیش از ۲۰۲ هزار بار، کاظم بیش از ۱۱۷ هزار بار، صالح نزدیک به ۶۲ هزار بار و صابر نیز با ثبت بیش از ۴۵ هزار بار از فراوان‌ترین القاب امام موسی کاظم(ع) هستند که ایرانیان بر روی فرزندان خود نام نهاده‌اند.

«موسی» نام هفتمین امام معصوم(ع) ملقب به «کاظم» است. کاظم یعنی ساکت، خاموش، شخصی که خشم خود را فروبرد، در قرآن کریم «والکاظمین الغیظ» آمده است. امام موسی کاظم(ع) در دوران خلافت هارون الرشید عباسی در تنگنا و فشار بسیاری بوده است تا اینکه سرانجام علم و حلم و بردباری او خلیفه را به خشم آورد و او را در زندان با بد‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی به شهادت رساند. امام موسی کاظم(ع) سرّ امامت شیعه که‌‌ همان حکمت علوی است را در پرتو عقلانیت و اخلاق کاظمی حفظ کرد و آثار علمی بجا مانده از آن بزرگوار و احادیثحکمی و عرفانی او منابع روایی شیعه را قداست خاصی بخشیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز