خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران به ایلنا خبر داد:

رشد ۸۰۰ درصدی نهادهای مدنی نسبت به ۱۰ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۰۴

تمام فرمانداران استان تهران موظف هستند که برای تقاضای اشتغال زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی را به آنها ارائه دهند، به ویژه اگر این زنان توانمندی خاص و یا قدرت کارآفرینی داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به رشد ۸۰۰ درصدی سازمانهای مردم نهاد نسبت به ۱۰سال گذشته گفت: اتاق فکر برای نهادهای مدنی در استانداری تهران پایه گذاری شده است که تمامی نخبگان این حوزه در آن عضو هستند.

سیاوش شهریور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با برنامه‌های استانداری تهران برای زنان سرپرست خانوار گفت: در تمامی بودجه‌های استانی و شهرستانی که استانداری تهران در نظر گرفته است، سهمی را برای اشتغال زنان سرپرست خانوار اختصاص داده و عملکرد حوزه‌های مختلف زیر نظر استانداری را در این مورد رصد می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران افزود: تمام فرمانداران استان تهران موظف هستند که برای تقاضای اشتغال زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی را به آنها ارائه دهند به ویژه اگر این زنان توانمندی خاص و یا قدرت کارآفرینی داشته باشند.

وی در ارتباط با وضعیت برخی از اعضای شورای شهر تهران که سمت ریاست یک فدراسیون ورزشی را نیز بر عهده دارند، اظهار کرد: در گذشته شاهد بودیم که برای برخی از اعضا این محدودیت ایجاد شد که تنها یکی از این دو سمت را برعهده بگیرند اما اکنون آقای رضازاده در هر دو سمت مشغول به کار هستند، که این مسئله به برداشت‌ها و تفسیرهای متفاوت از قانون باز می‌گردد.

شهریور با اشاره به اینکه فرمانداری تهران وظیفه دارد به این مسئله ورود کند، گفت: در قانون به صراحت عنوان شده که عضو شورای شهر نمی‌تواند در جایگاه مدیریتی و یا پست مشخص ادرای حضور داشته باشد، برخی اظهار می‌کنند که ریاست فدراسیون منصب مدیریتی نیست بلکه سرپرستی و هماهنگ کننده است.

وی ادامه داد: به هر حال امیدواریم فرمانداری تهران با رایزنی با مراجع بالادستی بتواند سیاست مشخص و یکسانی را در این حوزه پیش بینی کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در ارتباط با فعالیت استانداری در زمینه سازمانهای مردم نهاد گفت: ما نسبت به ۱۰ سال گذشته با رشد ۸۰۰ درصدی در زمینه نهادهای مدنی در طی شش ماهه اول سال ۹۳ روبرو بوده‌ایم.

شهریور توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۳۷ NGO در استانداری تهران ثبت شده بود که در واقع این مقدار حدود ۱۳ سازمان مردم نهاد در هر سال است؛ این درحالی است که در حدود ۷ ماه گذشته ۸۰ سازمان مردم نهاد در استانداری تهران به ثبت رسیده است.

وی افزود: اتاق فکری برای نهادهای مدنی در استانداری تهران پایه گذاری شده است که کمیته‌های متفاوتی در آن وجود دارد و تمامی نخبگان حوزه نهادهای مدنی و NGO در آن عضو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز