خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت:

زائران اربعین رایگان بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۴۷

تمامی زائرانی که در قالب طرح ساماندهی در ایام اربعین عازم عتبات شوند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و سازمان حج و زیارت هزینه این خدمات را عهده دار شده است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توافق صورت گرفته با جمعیت هلال احمر، امکانات اسکان راهیان نور به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، «سعید اوحدی» در «ستاد دائمی اربعین» در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی اعزام زائران به عتبات در ایام اربعین حسنیی(ع) افزود: تمامی زائرانی که در قالب طرح ساماندهی در ایام اربعین عازم عتبات شوند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و سازمان حج و زیارت هزینه این خدمات را عهده دار شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: با مذاکرات صورت گرفته با هلال احمر هزینه خدمات پزشکی زائران اربعین رایگان خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در ایام اربعین امسال ساماندهی زائران به جای مرز در شهرهای محل سکونت آنان و از طریق دفا‌تر خدمات زیارتی صورت می‌گیرد.

وی به راه اندازی سه قرارگاه در شلمچه، مهران و چزابه برای مدیریت عملیات اعزام در مرز‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است در این راستا ظرفیت استانداری خوزستان و ایلام شناسایی و بکار گرفته شود و همچنین باید از ظرفیت سپاه این مناطق استفاده شود.

اوحدی از برپایی ۶ موکب برای خدمات دهی به زائران پیاده اربعین در مسیر نجف به کربلا خبر داد و گفت: این هفته سفری به عراق خواهیم داشت و در این سفر با مقامات عراقی در خصوص اعزام زائران اربعین به عراق و خدمات دهی به آنان مذاکره خواهیم کرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: نگاه ما این بود که ساماندهی زائران را از مرز‌ها برداریم تا بدین وسیله از ازدحام مشتاقان زیارت اربعین در مرز‌ها جلوگیری بعمل آید و در این راستا از ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ کارگزار فعال سازمان حج و زیارت در سراسر کشور بهره خواهیم برد.

«ناصر خدرنژاد» افزود: ساماندهی زائران اربعین با نرم افزاری که در این خصوص طراحی شده از روز سه شنبه در دفا‌تر خدمات زیارتی سراسر کشور انجام خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند به این دفا‌تر مراجعه کنند و طبق ظرفیت هریک از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران زمان حضور در مرز به زائران اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: زائران برای اعزام به عتبات در ایام اربعین در قالب طرح ساماندهی تنها حق الزحمه کارگزار برای ثبت نام و هزینه صدور ویزای عراق را پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: زائران در برنامه ساماندهی اربعین در قالب گروه‌های ۴۰ نفره ساماندهی خواهند شد و یک نفر از گروه به عنوان سرگروه و رابط با مسوولان در مرز خواهد بود.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم زائران بدون هیچگونه مشکلی بر اساس برنامه زمانی وارد مرز شده و به عراق اعزام شوند.

وی به مذاکره با سفارت عراق در ایران اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات درخواست کردیم تا در جهت تسهیل ساماندهی زائران اربعین مدت زمان اعتبار ویزا‌ها افزایش یابد، همچنین ویزاهای زائران ساماندهی شده به صورت مانیفست(گروهی) صادر شود و مدت اقامت زائران اربعین در عراق افزایش یابد.

وی به سفر اخیرش به استان خوزستان و بازدید از پروژه زائرسرای بستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بخش‌هایی از این زائرسرا در ایام اربعین مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون سازمان حج و زیارت ابراز امیداری کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بدنبال آن هستیم تا زائران کمترین معطلی را در مرز‌ها برای اعزام به عتبات داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز