خبرگزاری کار ایران

شست و شوی کعبه معظمه با آب زمزم و گلاب ناب ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۸۵

امیر مکه مکرمه و همراهان وی، روز شنبه درون کعبه معظمه و دیوار‌هایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب ناب ایرانی شست وشو دادند.

مراسم شست وشوی کعبه معظمه با آب زمزم و گلاب ناب ایرانی طی مراسمی بدون حضور ملک عبدالله پادشاه عربستان و با شرکت فرزند وی در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «امیر مشعل بن عبدالله» امیر مکه مکرمه و همراهان وی، روز شنبه درون کعبه معظمه و دیوار‌هایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب ناب ایرانی شست وشو دادند.

در مراسم شست وشوی کعبه معظمه، «شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس» رییس کل امور حرمین شریفین، برخی وزیران، پرده داران و اعضای دفا‌تر نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای اسلامی در عربستان و شهروندان و زائران حضور داشتند.

رییس کل امور حرمین شریفین در این باره گفت: شست وشوی کعبه معظمه بیانگر میزان اهتمام به بیت الله العتیق و نظافت و تطهیر آن است.

شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس افزود: اداره کل امور حرمین، آب زمزم مخلوط شده با گلاب ناب ایرانی و تمام نیازهای شست وشو را از مدت‌ها پیش آماده کرده است.

وضعیت پرده کعبه به پیش از موسم حج بازگشت

پرده کعبه معظمه که پیش از موسم حج به سبب ازدحام شدید زائران و جلوگیری از پاره شدن آن، مقداری به بالا کشیده شده بود، ۱۵ آبان به وضع عادی خود بازگشت و بخشی از پرده که در ایام حج جمع آوری شده بود، پایین کشیده شد و به حلقه‌های ثابت در پایین کعبه مشرفه وصل شد.

این گزارش حاکیست، مطابق معمول هر سال، بخش پایینی پرده کعبه معظمه در روز نهم ذی الحجه بالا کشیده می‌شود و تا هنگام خروج حجاج به همین شکل باقی می‌ماند تا از پاره و آویزان شدن زائران به آن هنگام ازدحام جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز