خبرگزاری کار ایران

۴۶ هزار ایرانی برای حج به عربستان رفتند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۲۸

مجموع زائران اعزامی به مدینه منوره ۳۳ هزار نفر بوده‌اند و با ورود آخرین پرواز به فرودگاه این شهر، شب گذشته پرونده اعزام زائران مدینه قبل با ۱۰۲ پرواز بسته شد.

۴۶ هزار ایرانی تا شب گذشته(یکشنبه) وارد عربستان شده و ۱۸ هزار زائر دیگر نیز بطور مستقیم به مکه مکرمه مشرف شدند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، با اعلام این خبر افزود: مجموع زائران اعزامی به مدینه منوره ۳۳ هزار نفر بوده‌اند و با ورود آخرین پرواز به فرودگاه این شهر، شب گذشته پرونده اعزام زائران مدینه قبل با ۱۰۲ پرواز بسته شد.

«حسن سرخوش» تعداد پروازهای صورت گرفته به جده را تاکنون ۳۶ پرواز اعلام کرد و گفت: از امروز تعداد پروازهای این فرودگاه افزایش خواهد یافت و به میانگین ۹ عدد در روز خواهد رسید.

وی تعداد پروازهای با تاخیر بالا را چهار مورد و از ایستگاه‌های ارومیه، اهواز، اصفهان و تهران و میانگین تاخیرها را به ۲۲ دقیقه اعلام کرد.

سرخوش افزود: شرکت ماهان با یک دقیقه، کمترین تاخیر و ایران ایر با ۲۳ و سعودی ایرلاین با ۳۳ دقیقه، بیشترین تاخیرها را داشته اند. برخلاف پروازهای تاخیری، سه ایستگاه ساری، مشهد و گرگان، نه تنها تاخیری نداشته‌اند که معمولا پروازهای آنها با تعجیل نیز انجام شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: با مجموعه ۱۳۸ پرواز انجام شده، ۷۵ درصد پروازهای ورودی به عربستان به نحو احسن صورت گرفته است.

پروازهای ورودی به مکه مکرمه از ۲۵ شهریور ماه آغاز و تا ششم مهر ماه(سوم ذی الحجه) ادامه خواهد داشت.

نخستین گروه زائران ایرانی حج امسال، ۱۴ شهریور ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام شدند و عملیات اعزام زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام می شود.

۵۰ درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز