خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶.۵ درصدی متقاضیان سقط درمانی در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۳۲

در چهار ماه نخست امسال ۵۸۶ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

در چهار ماه امسال ۵۸۶ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

به گزارش ایلنا، در چهار ماه نخست امسال ۵۸۶ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد متقاضیان مجوز سقط درمانی در استان ۶۲۷ نفر بود کاهش ۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق این گزارش برای ۸.۴۶ درصد متقاضیان در چهار ماه نخست امسال، مجوز سقط درمانی صادر شده است. در تیر ماه امسال نیز تعداد متقاضیان با کاهش ۳.۴ درصدی به ۱۵۴ مورد رسید.

لازم به ذکر است؛ شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط ۳متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز