خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اعزام و پذیرش سازمان حج و زیارت:

۲۰ هزار روادید برای زائران ایرانی خانه خدا صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۷۷

روز جمعه ۱۲۰۰ زائر به مدینه منوره سفر کردند و امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه نیز ۹۰۰ نفر عازم شدند و تا پایان امروز حدود ۸۰۰ نفر دیگر عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر کل اعزام و پذیرش سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام نخستین گروه از زائران ایرانی به مدینه منوره، از صدور ۲۰ هزار روادید برای زائران کشورمان از سوی کنسولگری عربستان خبر داد و تعداد حجاج ایرانی در سرزمین وحی را تا پایان امروز حدود ۳ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش گفت: خوشبختانه روز گذشته ۱۴ شهریورماه نخستین گروه زائران ایرانی با بدرقه رسمی مسؤولان کشوری عازم سرزمین وحی شدند و پیش از ظهر‌‌ همان روز در مدینه منوره استقرار یافتند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی در اعزام زائران وجود نداشته است و پرواز‌ها بدون تاخیر انجام می‌گیرد، افزود: با حضور اولین حجاج ایرانی در سرزمین وحی، مدینه منوره از قربت بیرون رفت و زائران کشورمان به نیابات از همه ایرانیان روز گذشته به زیارت بارگاه منور و ملکوتی حضرت رسول اکرم محمدمصطفی(صلی‌الله علیه واله) و ائمه بقیع(علیه‌السلام) رفتند.

سرخوش با بیان اینکه روز جمعه ۱۴ شهریور ماه سه پرواز از شهرهای تهران و اصفهان به مقصد مدینه منوره انجام گرفت، اظهار داشت: روز جمعه ۱۲۰۰ زائر به مدینه منوره سفر کردند و امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه نیز ۹۰۰ نفر عازم شدند و تا پایان امروز حدود ۸۰۰ نفر دیگر عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال نخستین گروه زائران از استان‌های تهران، اصفهان و شیراز هستند، آمار حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی را حدود ۳۰۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمامی پروازهای زائران ایرانی به مقصد مدینه منوره صورت می‌گیرد و این روند تا ۲۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اعزام و پذیرش سازمان حج وزیارت، ادامه داد: نخستین گروه زائران ایرانی پس از ۷ روز اقامت در مدینه منوره، ۲۱ شهریور ماه با بستن احرام در مسجد شجره مدینه منوره، جهت انجام مناسک عمره تمتع عازم مکه مکرمه خواهند شد.

وی درباره صدور روادید حجاج ایرانی گفت: طبق معمول روادید زائران ایرانی در حال صدور است و تاکنون ۲۰ هزار روادید صادر شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تنها ممکن است برای تعداد اندکی از زائران روادید با تاخیر صادر شود که این هم جای نگرانی ندارد، چون این عزیزان همزمان با دریافت روادیدشان با اولین پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند تا بتوانند به اعمال و مناسک خود بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز