خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ۷ درمانگاه شبانه ‎روزی ویژه بانوان در حج تمتع

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۳۴

سهمیه حج تمتع به دلیل توسعه فضای مسجدالحرام ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد / سهمیه زائران حج دو سال آینده دو برابر می‎ شود / حتی یک مورد بیماری کرونا در بین زائران ایرانی نداشتیم.

رییس سازمان حج و زیارت از ایجاد هفت درمانگاه شبانه ‎روزی ویژه بانوان در حج تمتع امسال برای نخستین‎ بار خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» افزود: پنج درمانگاه شبانه‎ روزی در مکه مکرمه و دو درمانگاه در مدینه منوره ویژه بانوان در موسم حج امسال راه‎اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۵۲ درصد زائران حج را بانوان تشکیل می ‎دهند که بر اساس طرح انطباق مرکز پزشکی حج و زیارت، امسال اعزام پزشکان زن متخصص و فوق تخصص به رشد چهاربرابری در مقایسه با سال گذشته خواهد رسید.

سهمیه حج تمتع به دلیل توسعه فضای مسجدالحرام ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد

رییس سازمان حج و زیارت افزود: برای نخستین‎ بار هر هتلی که ۶۰۰ نفر زائر داشته باشد، درمانگاه مخصوص زنان با حضور پزشک زن خواهیم داشت.

اوحدی در خصوص تعداد زائران حج تمتع امسال گفت: سهمیه امسال همانند سال گذشته است و سال آینده نیز همین میزان سهمیه مشرف به سرزمین وحی می‎ شوند.

وی با بیان اینکه سالانه یک هزارم جمعیت هر کشوری به حج تمتع اعزام می‎ شوند، ادامه داد: از سال گذشته سهمیه حج تمتع همه کشورهای اسلامی به دلیل توسعه فضای مسجدالحرام ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و سهمیه حج کشورمان نیز به ۶۴ هزار نفر کاهش یافت.

سهمیه زائران حج دو سال آینده دو برابر می‎ شود

رییس سازمان حج و زیارت بیان داشت: دولت عربستان قول مساعد داده است که از دو سال بعد که پروژه توسعه فضای مسجدالحرام تکمیل می‎شود مجددا کاهش سهمیه را به ما برگردانند.

اوحدی از دو برابر شدن سهمیه زائران حج در دو سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد سهمیه ایران به مرز ۱۲۰ هزار نفر ارتقا پیدا کند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه فعلا برنامه ‎ای برای ثبت‎ نام جدید حج تمتع نداریم، گفت: شاید آخرین نفر زائر در لیست انتظار ۱۸ سال دیگر به این سفر معنوی مشرف شود به همین منظور نمی ‎توان در این زمینه برنامه ‎ای داشت.

اوحدی دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری کنفرانس‎های مطبوعاتی، جلسه با کارگزاران حج و زیارت، مدیران هتل‎ها، همایش مجموعه‎های پزشکی حج و توجیه زائران را از مهمترین برنامه ‎های هفته حج در سال جاری ذکر کرد.

حتی یک مورد بیماری کرونا در بین زائران ایرانی نداشتیم

وی در خصوص شیوع بیماری در عربستان و برنامه‎های پیشگیرانه برای زائران گفت: خوشبختانه در موسم عمره از معدود کشورهایی بودیم که حتی یک مورد بیماری کرونا نداشتیم که این مهم در سایه خدمات بسیار ارزشمند مرکز پزشکی حج و زیارت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران محقق شد.

اوحدی با بیان اینکه پیشگیری لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری «تب ابولا» در بین زائران ایرانی صورت خواهد گرفت، گفت: در این رابطه دولت عربستان ورود زائران غرب آفریقا به حج را ممنوع اعلام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز