خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

مردم از مزیت‌های زندگی در تهران بهره‌مند نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۶۸

تهران در جایگاه واقعی نیست و مردم از مزیت‌های زندگی در تهران بهره‌مند نیستند / شهرستان‌های استان تهران بیش از یک استان جمعیت دارند.

استاندار تهران گفت: اگر مردم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب داشته باشند، در پاییز مشکلی از لحاظ تامین آب نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین هاشمی بعداظهر امروز(سه شنبه) در مراسم شورای اداری استان تهران گفت: تهران با ۵.۱۲میلیون نفر جمعیت که ۲۸ درصد تولید ناخالص ملی، ۵۰ درصد پرداخت مالیات کشور و ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی را داراست، جایگاه لازم را ندارد.

وی افزود: با مقایسه بودجه سنواتی و تملک دارایی، تهران در جایگاه واقعی نیست و مردم از مزیت‌های زندگی در تهران بهره‌مند نیستند.

هاشمی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران بیش از یک استان جمعیت دارند، گفت: برخی از شهرستان‌های استان تهران ۶۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، اما امکاناتی که در اختیار آنهاست قابل مقایسه با استان‌ها نیست.

استاندار تهران با اشاره به اینکه محور اصلی دولت تدبیر و امید توسعه فضای اقتصادی است، گفت: باید از این موضوع حداکثر استفاده را ببریم تا وضعیت موجود را تغییر دهیم.

وی بزرگ‌ترین مساله تهران را آلودگی عنوان کرد و افزود: پیگیری این موضوع منجر به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تهران شد.

هاشمی دومین مسئله مهم استان تهران را فاضلاب دانست و گفت: در تهران ۸۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب وجود دارد که تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود و بقیه آن به محیط زیست صدمه می‌زند.

وی افزود: با فعال کردن پروژه‌ها در این زمینه گام برداشتیم تا بخشی از این فاضلاب را خود سازمان آب استفاده کند و بقیه را به دولت بفروشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز