خبرگزاری کار ایران

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور:

استفاده از دو شناسنامه جرم محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۸۵

دریافت کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی، ظرف ۱۰ روز نسبت به تحویل شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال اقدام کنند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که با داشتن شناسنامه اقدام به اخذ المثنی کرده و از آنها استفاده کنند، بر اساس قانون مجرم هستند.

به گزارش ایلنا، محسن کرمی درباره قانون تخلفات، جرائم و مجازات های مربوط به اسناد هویتی و شناسنامه گفت: بر اساس نخستین تبصره ماده یک قانون تخلفات جرائم و مجازات های مربوط به اسناد هویتی و شناسنامه، دریافت کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی، ظرف ۱۰ روز نسبت به تحویل شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افراد درخواست کننده شناسنامه المثنی در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی باید با مراجعه به اداره ثبت احوال محل درخواست، چنانچه شناسنامه المثنی جهت ایشان صادر نشده باشد، مدارک و مستندات درخواست شناسنامه المثنی خود را دریافت کنند.

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال ادامه داد: در صورتی که فردی شناسنامه المثنی را دریافت و پس از آن شناسنامه اصلی خود را پیدا کند باید بفوریت ظرف ۱۰ روز برای عودت شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال مراجعه و آن را تحویل و از شناسنامه اصلی خود استفاده کند که در اینصورت نیز مجازاتی برای وی در نظر گرفته نخواهد شد.

کرمی تاکید کرد: شناسنامه های جلد قرمز همچنان معتبر است و در صورتی که شناسنامه مشکلی ندارد لازم نیست برای تعویض آن اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز