خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در مراسم ارتحال امام انجام می‌شود:

مسافرت ۲ میلیون نفر به تهران در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۸۰

«حدود ۱/۵ میلیون نفر جمعیت از تهران در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شرکت می‌کنند و پیش بینی می‌شود در صورت فراهم شدن زمینه، حدود ۲میلیون زائر از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم به تهران سفر کنند.»

فرماندار تهران از آمادگی تهران برای پذیرش ۲ میلیون زائر در مراسم ارتحال امام خمینی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عیسی فرهادی در جلسه ستاد برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام گفت: حدود ۱/۵ میلیون نفر جمعیت از تهران در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شرکت می‌کنند و پیش بینی می‌شود در صورت فراهم شدن زمینه، حدود ۲میلیون زائر از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم به تهران سفر کنند.

فرماندار تهران با اعلام آمادگی فرمانداری تهران برای برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: در این روز حدود ۵۸ هزار دستگاه اتوبوس به صورت رایگان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در روز برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ۳۰۰دستگاه آمبولانس وارد سیستم خدمت‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: یکصد دستگاه آمبولانس توسط جمعیت هلال احمر تامین شده و نیز دو فروند بالگرد برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

فرهادی ادامه داد: همچون سنوات گذشته ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم مطهر تدارک دیده شده و نیز ۴۲هزار نقشه راهنما توسط راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بین زائران حرم مطهر توزیع خواهد شد.

فرماندار تهران با اشاره به توزیع ۱میلیون بطری آب توسط جمعیت هلال احمر تهران در اطراف حرم مطهر گفت: شش ایستگاه فرهنگی به وسعت ۲هزار متر مربع توسط شهرداری تهران و اطراف حرم حضرت امام خمینی(ره) جانمایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در روز ۱۴خرداد مترو از صبح تا شب رایگان در اختیار زائران حرم مطهر قرار خواهد گرفت بیان کرد: در این روز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد از ۷صبح تا ۱۲ظهر تعطیل خواهد بود.

فرهادی با اشاره به سالروز شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهدای ۱۵خرداد مراسمی در روز ۱۵خرداد در مهدیه تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ۱۰جلسه هماهنگی و آمادگی برگزار شده است تا آمادگی لازم برای برگزاری این مراسم به وجود آید و در روز ۱۳خرداد این آمادگی به طور رسمی اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز