خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان اعلام کرد:

پیگیری پرداخت وام ازدواج از طریق هیأت دولت / تاکید بر اشتباه بودن ادغام وزارت ورزش و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۴۴

«در مورد بحثهمسر یابی سایتهایی هستند که برای افراد مختلف همسر پیدا می‌کنند که از نظر ما غیر قانونی و غیر علمی است. / آمار بیکاری جوانان ۱۵ درصد بیشتر از آمار بیکاری کل جامعه است.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از به بن بست رسیدن پرداخت وام ازدواج در بانک مرکزی خبر داد و در عین حال اعلام کرد: بنا شده‌ است که در هیات دولت وام ازدواج پیگیری شود و بانک‌ها مکلف شده‌اند که به این امور بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمود گلزاری» در حاشیه نشست خبری هفته جوان گفت: همچنین کمیسیونی زیر نظر معاون اول نیز پیگیر و‌ام ازدواج است در هفته‌های گذشته من به همراه دکتر نجفی دبیر ستاد اقتصادی دولت با مسئولان صندوق مهر امام رضا جلسه‌ای داشتیم که مسئولان این صندوق اعلام آمادگی کردند که در صورت پذیرش دولت، مسئولیت وام ازدواج را بر عهده بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه بر اشتباه بودن ادغام وزارت ورزش با حوزه جوانان توافق دارند گفت: طرح‌های مختلفی در مورد تفکیک عنوان شده از جمله ادغام معاونت زنان و خانواده با حوزه جوانان و یا راه اندازی یک سازمان ملی برای جوانان ویا ترکیب حوزه جوانان با دستگاههای دیگر که البته هنوز مشخص نیست و دولت و مجلس هردو پیگیر آن هستند اما گمان نمی‌کنم که تا پایان امسال این تفکیک صورت بگیرد.

گلزاری در مورد بحثهمسریابی و همسرگزینی گفت: در مورد بحثهمسر یابی سایتهایی هستند که برای افراد مختلف همسر پیدا می‌کنند که از نظر ما غیر قانونی و غیر علمی است و براساس آمار نیروی انتظامی حدود ۳۰۰ سایت در این زمینه فعالیت می‌کنند که جلساتی رابرای پیگیری این سایت‌ها برگزار می‌کنیم. اما در مورد همسر گزینی در واقع مشاوره برای کمک به انتخاب همسر برنامه‌های خوبی در نظر داریم.

گلزاری در مورد برگزاری جشن ملی جوانان با حضور رئیس جمهور گفت: در نظر داشتیم که این جشن را برگزار کنیم اما متاسفانه به دلیل سفر رئیس جمهور و مشکلات منابع این امکان وجود ندارد.

معاون ساماندهی امور جوانان در مورد قوانین این وزارت خانه گفت: در معاونت توسعه راهبردی ریاست جمهوری کارگروه‌هایی برای تعیین قوانین وجود دارد البته با توجه به اینکه بحثتفکیک پیش آمده رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته در این زمینه خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نرخ بیکاری جوانان ادامه داد: آمار بیکاری جوانان ۱۵ درصد بیشتر از آمار بیکاری کل جامعه است.

گلزاری همچنین در مورد برنامه‌های این نهاد برای جوانانی که به خارج از کشور مهاجرت کردند افزود: با شورای ایرانیان خارج از کشور که معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول آن است جلساتی را داشته باشیم تا به سهم خودمان در موردجوانان ایرانی خارج از کشور حفظ هویت ملیشان و دغدغه آن‌ها برای کشورشان برنامه‌هایی را ارائه کرده‌ایم.
در پایان این نشست خبری از پوس‌تر هفته جوان نیز رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز