خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

کاهش حجم آب ورودی در بسیاری از سدهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۴۸

با توجه به بارش‌های سال جاری، از مجموع سدهای در دست بهره‌برداری آب منطقه‌ای شامل تهم، گلابر، کینه‌ورس و تالوار فقط سد تهم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مجموع ورودی مواجه بود و سایر سد‌ها کاهش ورودی داشتند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بسیاری از سدهای استان زنجان در سال آبی جاری با کاهش حجم آب ورودی مواجه بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر حمید نیا امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به بارش‌های سال جاری، از مجموع سدهای در دست بهره‌برداری آب منطقه‌ای شامل تهم، گلابر، کینه‌ورس و تالوار فقط سد تهم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مجموع ورودی مواجه بود و سایر سد‌ها کاهش ورودی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مجموع آب ورودی سد تهم در سال جاری ۱۰.۱۹ میلیون متر مکعب اندازه گیری شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مجموع ورودی این سد در مدت مشابه سال گذشته ۸.۷۲ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه حجم آب ورودی سد گلابر در سال جاری با کاهش ورودی مواجه بوده است، اضافه کرد: در مجموع میزان آب ورودی به این سد در سال جاری ۲ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

حمید نیا با اشاره به اینکه میزان آب ورودی سد گلابر ۱۰.۶ میلیون متر مکعب اندازه گیری شده در حالی که در سال گذشته میزان آب ورودی به این سد ۱۲.۶ میلیون متر مکعب بوده است، بیان داشت: حجم آب ورودی سد کینه‌ورس نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۲.۴۵ میلیون متر مکعب مواجه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه حجم آب ورودی سد کینه‌ورس در سال گذشته ۶.۹۵ میلیون متر مکعب بوده است، ادامه داد: حجم آب ورودی به این سد در سال جاری ۴.۵ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه سد تالوار در سال جاری دارای ۱۹.۳۳ میلیون متر مکعب ورودی در سال جاری بوده است، یادآور شد: با توجه به خروجی‌های سدهای مذکور، درصد پر بودن مخازن در سال آبی جاری از یکم مهر ماه سال گذشته تا ۲۹ فروردین ماه سال جاری برای سد تهم ۶۶ درصد، گلابر ۵۰ درصد، کینه‌ورس ۱۰۰ و تالوار ۴ درصد است.

حمید نیا با بیان اینکه سد گلابر نیز در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اندک افزایش مواجه بوده است، افزود: سد کینه‌ورس نیز از نظر پر بودن تغییری نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز