خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

تلاش برای پرداخت دیه جرایم غیر عمد فرزندان شهدا

کد خبر : ۱۶۶۵۱۲

باکمک فرزندان و خانواده شهدا و همچنین کمکهای مردمی مبالغ دیه تامین می‌شود / کاری که ستاد دیه و سازمان زندان‌ها در این طرح انجام می‌دهند معرفی این فرزندان شهید است.

مدیر عامل یک سازمان مردم نهاد(NGO) از اجرای طرح «به نیابت از پدر» در تهران خبر داد.

مهدی محمد باقری در گفتگو با ایلنا درباره طرح «به نیابت از پدر» گفت: تعدادی از فرزندان شهدا به دلیل دیه جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که این طرح به دنبال آزادی این فرزندان شهید است.

وی با اشاره به همکاری سازمان زندان‌ها و ستاد دیه درطرح «به نیابت از پدر» گفت: کاری که ستاد دیه و سازمان زندان‌ها در این طرح انجام می‌دهند معرفی این فرزندان شهید است.

وی افزود: ستاد دیه تا روز شنبه لیست نهایی فرزندان شهدایی که به دلیل دیه جرایم غیر عمد در زندان هستند و بعد از پرداخت دیه بلافاصله می‌توانند آزاد شوند را اعلام خواهد کرد.

باقری با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از این فرزندان شهدا در تهران شناسایی شده‌اند، افزود: طرح به نیابت از پدر در حال حاضر درتهران اجرا می‌شود اما پیگیر اجرای این طرح در استان‌ها و شهرستانهای دیگر هستیم.

وی افزود: باید فرزندان شهدا در سایر شهرستان‌ها که به دلیل جرایم غیر عمد درزندان هستند را شناسایی کنیم تا اجرای این طرح در طول سال هم ادامه پیدا کند.

به گفته باقری، رقم دیه فرزندان شهید با جرایم غیر عمد متفاوت و بر اساس گزارشات اولیه از ۳۰۰ هزار تومان به بالاست،

مدیر ایثارگران جوان در تشریح انگیزه اجرای این طرح گفت: اگر پدر این فرزندان شهید زنده بود نسبت به آزادی آن‌ها از زندان احساس تکلیف می‌کرد و از آنجایی که امروز جای آن‌ها خالی است فرزندان شهید با مشارکت هم این فرزندان شهدا را در آستانه میلاد امیر المومنین(ع) آزاد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مبلغ دیه این فرزندان شهدا چگونه تامین می‌شود، گفت: باکمک فرزندان و خانواده شهدا و همچنین کمکهای مردمی مبالغ دیه تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز