خبرگزاری کار ایران

تلاش بنیاد برای ثبت ملی و جهانی گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۴۹

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های بی‌نظیر گلزارهای شهدا در سراسر کشور، از شروع اقدامات اداری برای اجرای طرح ثبت ملی و جهانی گلزار‌های شهدا خبر داد.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مکاتبات اولیه برای اجرای طرح ثبت ملی و جهانی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و برخی گلزارهای دیگر در سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، «سیدحسین هادیانی» با اشاره به ویژگی‌های بی‌نظیر گلزارهای شهدا در سراسر کشور، از شروع اقدامات اداری برای اجرای طرح ثبت ملی و جهانی گلزار‌های شهدا خبر داد.

وی گفت: برخی گلزارهای شهدا در کشور به لحاظ تعداد مزارهای شهید، ظرفیت ثبت شدن در فهرست اماکن ملی و جهانی را دارند، به عنوان مثال گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، مزار ۳۰ هزار شهید را در خود جای داده که به نوبه خود در جهان کم نظیر است.

هادیانی با بیان اینکه حتی گلزار شهدای برخی روستا‌ها ظرفیت چشمگیری برای ثبت شدن دارند، افزود: برخی روستاهای کوچک که جمعیت آن‌ها بسیار کم است، شهیدان متعددی دارند؛ مثلا گلزار شهدای روستای «نویس» استان قم که یک روستای کوچک است، ۵۰ مزار شهید را در خود جای داده که این تعداد مزار به نسبت خانوارهای ساکن در این روستا، بی‌نظیر است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره مراحل طرح اجرایی شدن ثبت ملی و جهانی گلزارهای شهدا گفت: این طرح را به عنوان یک عملکرد مهم در راستای حفظ و معرفی گلزار شهدا پیگیری می‌کنیم که در این مسیر، مکاتبات اولیه برای ثبت گلزار شهدا را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در آینده برخی از این گلزار‌ها را نخست به ثبت ملی و سپس به ثبت جهانی برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز