خبرگزاری کار ایران

مردم باید احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۵۲

هنگامی که مردم خواسته‌ای را به طرق مشخص انتخاباتی اعلام می‌کنند، این برعهده نمایندگان است که تلاش کنند و نمونه‌های انتخاب کنندگانشان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی هرچه زود‌تر به ثمر بنشینند.

کمال الدین پیرموذن از نمایندگان دور نهم مجلس شورای اسلامی است. وی نمایندگی مردم اردبیل، نمی‌ن، نیر، سرعین را برعهده دارد.

شهردار سابق شهرهای اردبیل و سراب، عضو اسبق شورای شهر اردبیل و رییس هیات فوتبال استان، عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان نیز بوده است.

پیرموذن دارای مدرک کار‌شناسی ارشد مدیریت دولتی و برادرش نورالدین نیز بیشتر از همین حوزه انتخابیه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

به گزارش ایلنا، آنچه در پی می‌آید، گفتاری است که وی به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی، در اختیار خبرگزاری کار ایران قرار داده است:

مجلس شورای اسلامی برای قرار گرفتن در وضعیت تاثیرگذار و شایسته، باید بتواند از توان ارتباطی مناسب و خوبی در تعامل با سایر قوا برخوردار باشد.

قوه مقننه در صورت بهره‌مندی از تعامل جدی با دیگر قواست که می‌توانند به رهنمودهای رهبر انقلاب و رسیدن به حماسه‌های مد نظر، تحقق بخشد.

پارلمان جدای از جایگاه تقنینی و نظارتی خود، ازشان نمایندگی علت ایران مقابل ملل دنیا نیز برخوردار است. مجلس در تمامی دوره‌ها دارای تعاملاتی با دیگر کشور‌ها به فراخور شرایط زمانی خود بوده که همین امر موجب گسترش حوزه‌های ارتباطی کشور چه از طریق گروه‌های پارلمانی و چه هیات‌های دولتی شده است.

از این دو، قوه مقننه با تعامل سازنده‌ای که می‌تواند با سایر قوا داشته باشد، بازوی قوی‌ای برای دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی ملی کشور به حساب می‌آید.

ارتباط موثر پارلمان کشور‌ها با یکدیگر، می‌تواند گام بسیار ساختاری در بهبود اوضاع اقتصادی طرفین و رفع برخی موانع و یا اشکالات موجود نیز باشد.

از مهم‌ترین تلاش‌های هر نماینده، مربوط به حفظ روحیه امید میان رأی دهندگان است. نمایندگان نباید در انجام وظایف نمایندگی به گونه‌ای عمل کنند که انتخاب کنندگانشان به این باور برسند رأی و نظر آن‌ها بی‌تاثیر است.
مردم به عنوان رکن اصلی مجلس که دست به انتخاب و تعیین نمایندگان پارلمان می‌زنند، باید در همه حال احساس کنند آراء آنان در اعمال و تصمیمات حاکمیت تاثیرگذار است و صدایشان در مجلس شنیده می‌شود.

هنگامی که مردم خواسته‌ای را به طرق مشخص انتخاباتی اعلام می‌کنند، این برعهده نمایندگان است که تلاش کنند و نمونه‌های انتخاب کنندگانشان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی هرچه زود‌تر به ثمر بنشینند.

از طرفی هم، مجلس باید در حوزه قانونگذاری و سایر شئون فعالیتی خود، به نحوه قابل توجهی به روز، جامع، مانع و کامل عمل کند تا در بخش‌های همچون نظارت، بتواند مدرس گونه در سطوح مختلف ظاهر و از حقوق علت دفاع کند.
ما به عنوان نمایندگان مردم، بر صندلی‌هایی تکیه زده‌ایم که زمانی و روزگاری محل جلوس امثال مدرس بوده و همین مساله،

خود مؤیدی بر لزوم احساس تکلیف مضاعف در انجام وظایف حضور در خانه ملت است.
در مجلس باید توجه کنیم که منافع ملی همیشه بر منافع سیاسی و یا گروهی مقدم باشد؛ زیرا مردم بزرگ ما با تیزبینی و درایت، همه مسایل را نظاره می‌کنند و در ‌‌نهایت قضاوت خواهند کرد که رفتارهای ما تا چه میزان با خواسته‌های آن‌ها مطابقت داشته است.

هنگامی که ملتی فردی را به عنوان رییس جمهور خویش انتخاب می‌کند، بر دیگر منتخبان آن‌ها به عنوان امنای ملت، وفای به عهده و حمایت از انتخاب شده مردم، واجب است.

به عنوان نماینده مردم، باید تامل و تدبر کنیم در عمل تا چه میزان توانسته‌ایم بر عهدی که در پیشگاه خداوند متعال و در حضور ملت شریف ایران بسته‌ایم، پایدار بمانیم.

از جمله مسایلی که می‌تواند ارتقاء دهنده نقش نمایندگی و تسهیل کننده انجام وظیفه برای منتخبین باشد، پرهیز از حواشی است. پرهیز از حواشی غیر مرتبط با جایگاه نمایندگی، می‌تواند به اعتلای نظام اسلامی و صلابت هرچه بیشتر شأن یکی از قوای مهم جمهوری اسلامی ایران نیز کمک کند.

امید آن می‌رود که پرهیز از حواشی و کاستن از حجم آن‌ها، به نمایندگان و کلیت مجلس یاری رساند که هرچه بهتر نقش سرنوشت ساز خویش را مورد اجرا قرار دهند و به اولویت‌های اساسی نظام همچون رشد اقتصادی، ترقی ایران و تعالی ایرانیان دست یابند.

باید نگران بود که نکند روزی بانگ برآید که‌ای بی‌خبران، راه نه آن است و نه این! تشخیص وتعیین می‌سر پیش رو، از همیت بسزایی برای تک تک نمایندگان برخوردار است؛ زیر ما در برابر تمام ملت و مقابل خداوند مسؤل و پاسخگو هستیم.

به همین سبب است که مجلس باید به همه منابع انسانی با تمامی سلایق متعدد درون نظام جمهوری اسلامی بها دهد، تا زمینه‌های خدمت رسانی و فعالیت برای همه فراهم شود و کسی از امکان انجام تکلیف شرعی و اجتماعی خویش محروم نشود.

این محروم کردن، می‌تواند به قیمت تندی سرعت پیشرفت و توسعه تمام شود؛ زیرا در صورت اعمال چنین تندی، جامعه نسبت به فرایند حفظ منابع انسانی ذی قیمت و ارزشمند خود بدبین و بی‌اعتماد می‌شود.

همواره در تمام شئون فعالیتی، باید رفتار قانونی و مدار قانون مورد توجه و عمل مجلس باشد تا تکیه بر قانون و قانون اساسی از سوی منتخبان برای انتخاب کنندگان محرز و نوعی آرامش روانی که زمینه ساز توسعه بیشتر است، در جامعه فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز