خبرگزاری کار ایران

اسدالله درویش‌امیری:

نباید با حرام و حلال خواندن آراء مردم شکوه انتخابات را زیرسوال برد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۸۳۴

استاندار زنجان گفت: روز انتخابات جمع کثیری از شهروندان به دلیل پایان مهلت انتخابات موفق به شرکت در انتخابات نشدند که لازم است از این شهروندان عذرخواهی کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: من به زنجان و زنجانی‌ها عشق می‌ورزم و در استانی که به نام پایتخت شور و شعور حسینی و غواصان دریادل نام گرفته خدمت خواهم کرد.

مقام عالی استان با بیان اینکه 28 سال از رحلت جانگداز امام راحل سپری شده، گفت: بزرگترین استقبال تاریخ از یک رهبر و باشکوه‌ترین بدرقه تاریخی از رهبر بود و هرگز تکرار نخواهد شد.

وی به روح بلند امام(ره) و تکیه بر اسلام و مردم اشاره کرد و افزود: رمز مهم ماندگاری آن حضرت این بود که تمام تکیه‌گاهش پس از خداوند، مردم بود.

درویش‌امیری با بیان اینکه مبنای و محور حرکت ایشان اسلام به عنوان ایدئولوژی کارآمد بود، گفت: این ایدئولوژی موجب تشکیل حکومت نظام اسلامی بود.

وی محور دوم ماندگاری حضرت‌امام را مردم خواند و خاطرنشان کرد: 14 خرداد سال 68 انقلاب‌اسلامی و رهبری به مسیر خود حفظ شد و با انتخاب فرد اصلح تمام نقشه‌های دشمنان برای پایان این انقلاب با رحلت امام نقش برآب شد.

مقام عالی استان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و نقش پررنگ ایشان در مجلس خبرگان و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل گفت: ایشان در آن مقطع تاریخی حساس به خوبی نقش آفرینی کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ملت در 29 اردیبهشت نام ایران را در جهان به عنوان بزرگترین کشور دموکراسی‌خواه به ثبت رسید، گفت: این انتخابات، ایران را در دنیا سرافراز کرد و اینکه مردم برای تعیین سرنوشت کشور خود ساعت‌ها در صف‌های طویل اخذ رای حضور داشتند و شکوه انتخابات را رقم زدند که جزء شیرینی‌های انتخابات بود.ایران در منطقه‌ای از خاورمیانه قرار دارد که بسیاری از حاکمان منطقه از در معرض انتخاب قرار دادن خود توسط مردم در هراس هستند.

درویش‌امیری با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس جرات برگزاری انتخابات و دموکراسی را ندارند، گفت: 76 درصد ملت ایران علی‌رغم مشکلاتی که دارند پس از 38 سال پای صندوق‌های رای آمدند.

استاندار زنجان، افزود: ملت ایران با سلایق مختلف و مشارکت حداکثری به ندای رهبری پاسخ مثبت دادند و جمهوری اسلامی کار بزرگی در 29 اردیبهشت انجام دادند، چراکه رهبری به مشارکت حداکثری مردم تاکید داشتند.

مقام عالی استان به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه پیروز این انتخابات مردم هستند و نباید با حرام و حلال خواندن آراء این شکوه را زیرسوال برد، افزود: در این انتخابات حرف‌های فراوانی زده شد و دیدگاه‌های گوناگونی بیان شد و ملت ایران و جهانیان دیدند که با وجود این بداخلاقی و هجمه ناجوانمردانه در حق دولت مستقر صورت گرفت در نتیجه روز انتخابات ملت ایران ادامه دولت را خواستار شدند.

درویش امیری با بیان اینکه 57 درصد از مردم به دولت مستقر رای دادند، گفت: انتخابات تمام شد و نباید در ادامه راه به مسائل گذشته دامن زد و اکنون زمان رفاقت است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه مشارکت پای صندوق‌های رای از رسالت‌های اصلی دولتمردان و مسوولان بود، گفت: برگزاری انتخابات بی‌عیب و نقص، صیانت از آراء مردم در این انتخابات مورد تاکید بود.

درویش امیری یکی از دلایل بازشماری مجدد انتخابات شورای‌شهر زنجان را صیانت از آراء مردم عنوان کرد و گفت: به همین منظور با هماهنگی هیئت نظارت بر شوراهای استان و نمایندگان داوطلبان و بازرسان، این بازشماری انجام شد و علاوه بر تایید صحت انتخابات تغییری در نتیجه انتخابات مشاهده نشد.

وی بازسازی بی اعتمادی مردم را تلاش مسوولان استان عنوان کرد و گفت: اجرای فرامین رهبری مبنی بر صیانت از آراء مردم و تامین امنیت انتخابات در دستور کار ما قرار داشت.

درویش امیری با اشاره به اینکه سال‌جاری بیش از 63 هزار شعبه اخذ داشتیم که 42 میلیون نفر پای صندوق‌های رای حاضر شدند؛ گفت: 190 هزار نفر مسئولیت برقراری امنیت و حفاظت از صندوق‌ها را برعهده داشتند که در استان زنجان بیش از 3 هزار نفر نیروی انتظامی و سپاهی مسئولیت حفاظت از صندوق‌های رای را برعهده داشتند و 20 هزار نفر مسئولیت اجرایی این انتخابات را برعهده داشتند.

استاندار زنجان با تقدیر از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای گفت: از تمام شهروندانی که پس از پایان زمان انتخابات نتوانستند آراء خود را به صندوق‌ها بیاندازند، عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات باشکوهی در کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: بارها به مدیران درخواست شده بود از عملکرد دولت در استان دفاع کنید و هم اینکه در متن جامعه حضور داشته باشند.

استاندار زنجان با طرح این سوال که چرا غرور و تکبر برخی مدیران اجازه نمی‌دهد بین مردم حضور داشته باشند، گفت: برخی افراد در آزمون انتخابات و تبلیغات مردود و یا مشروط شدند و گروهی هم از نظر اخلاقی سقوط کردند.

در پایان این مراسم با تقدیر از رحیم عصفوری، معاون اسبق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تقدیرو فرامرز نیک‌سرشت به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز