خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

مهمترین نیاز جامعه امروز وقف در حوزه فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۸۳

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی مورد هجوم دشمن قرار گرفته است، گفت: لازم است تا حوزه فرهنگی برای واقفین خیراندیش تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان امروزسه‌شنبه (16 آذر) در همایش وقف و رسانه اظهار کرد: دین اسلام برای اداره ابعاد مختلف زندگی بشریت برنامه های مدونی ارائه کرده و اگر امروز شاهد وضعیتی هستیم که فاصله طبقاتی وجود دارد به جهت عمل نشدن دستورات الهی است.

وی با اشاره به اینکه خمس و زکات، وقف و صدقه برای از بین بردن فاصله طبقاتی بین مردم است، افزود: اگر این دستورات عملی شود، عدالت اجتماعی در جامعه برقرار می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر احیا کردن واجبات دینی در جامعه به عنوان وظیفه رسانه افزود: یکی از ویژگی های مثبت در استان زنجان روحیه خیرخواهی مردم است.

صفری با اشاره به مردم استان زنجان زمینه دستگیری از نیازمندان را دارند، افزود: اگر در زمینه وقف شفاف سازی شود می توان بیش از گذشته در حوزه وقف فعالیت کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: وقف پاسخ قانع کننده ای به احساس جاودانگی انسان است.

وی خطاب به مطبوعات و خبرگزاری ها خواستار تطابق وقف های جدید با نیازهای روز جامعه شد و ادامه داد: حوزه فرهنگی یکی از نیازهای مهم جامعه امروز است چرا که این حوزه به عنوان مظلوم‌ترین حوزه در کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علاقمندی برای حوزه فرهنگی وجود ندارد، گفت: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است. امروز مهمترین بخشی که مورد غفلت است و نیاز به توجه دارد چرا که مورد هجوم قرار گرفته است بخش فرهنگ در کشور است.

وی خواستار تبیین این حوزه برای واقفین خیراندیش شد و افزود: فضای مجازی جامعه را به سمت سطحی‌نگری به حرکت درآورده است به گونه‌ای که اطلاع از وقایع مردم را از تفکر در مسائل باز می‌دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به‌اینکه وقف می‌تواند درخصوص تربیت دینی دانش‌آموزان در مدارس و حوزه های علمیه باشد، گفت: تهیه سریال و انیمیشن هم حوزه ای است که می توان برای تبیین وقف از آن بهره برداری کرد.

وی به مسئله وقف در ازدواج و اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: فرهنگ غلط در تجمل‌گرایی برای شروع زندگی زوج های جوان به معضلی در جامعه تبدیل شده است که تبین فرهنگ وقف می‌تواند به این معضلات خاتمه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز