خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان خبرداد:

6 مرکز انجمن حمایت از بیماران کلیوی در زنجان فعال است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۷۳۷

مدیرانجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با تشریح برنامه‌های هفته حمایت از بیماران کلیوی گفت: در استان زنجان مراکز حمایت از بیماران کلیوی در شهرهای ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، طارم و ایجرود فعال است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن‌حمایت از بیماران‌کلیوی استان زنجان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: آموزش و پرورش و رسانه بهترین همراه این انجمن برای مقوله آموزش و پیشگیری از بیماری های کلیوی هستند.

وی با یادآوری اینکه دانش آموزان مروجین و پیام آوران بهداشتی محسوب می‌شوند، افزود: مشارکت خیرین در کمک به بیماران کلیوی قابل تقدیر است.

این مقام مسئول از فعالیت 6 انجمن حمایت از بیماران کلیوی در شهرهای ابهر، خدابنده، خرمدره، ماهنشان، طارم و ایجرود خبر داد و افزود: 200 خیر به صورت ثابت با انجمن همکاری می کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه درآمد سالانه این انجمن 50 میلیون تومان در زنجان و 30 میلیون تومان در شهرستان هاست، افزود: بیماران کلیوی به جهت این بیماری دچار انزوا می شوند از این رو بخش ورزش حرفه ای برای این بیماران پیش بینی شده است تا زمینه حضور این بیماران در کنار مردم فراهم شود.

به گفته مدیرانجمن حمایت از بیماران کلیوی، در بحث اشتغال زایی بیماران سرپرست خانواده هم تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت هیات ورزشی بیماران خاص به این انجمن سپرده شده است، یادآور شد: این انجمن رتبه یازدهم ارزیابی فدراسیون در کشور در بخش هیات ورزشی بیماران خاص را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از (23 تا 30 آبان) به عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است، ادامه داد: اجرای برنامه های آموزشی دوره ای در مدارس، دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، دیدار با خانواده های بیماران دیالیزی و اهداء عضو، عیادت از بیماران بخش دیالیز و تجلیل از پرستاران، برگزاری کارگاه های آموزشی با بیماران و خانواده ها، راهاندازی دفتر انجمن در دانشگاه آزاد و زنجان برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در بین دانشجویان و برگزاری مراسم شب شعر و جلسه اداری با مدیران انجمن از برنامه های این هفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز