خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان:

اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی پرورش است

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۶۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: فرهنگ سازی وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان گفت: معلم عامل اساسی در سند تحول بنیادین است و باید تلاش شود انگیزه معلمان افزایش یابد و جایگاه علمی و تخصصی آنان و مشارکت معلمان در امر تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری بالا رود که با حضور معلمان در انجمن‎های علمی و تشکل‎های‌صنفی می‎توان به این هدف دست یافت.

وی با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان افزود: فرهنگ‌سازی وظیفه اصلی آموزش و پرورش است و با توجه به گستره آموزش و پرورش و میزان تأثیرگذاری آن در جامعه، بایستی روحیه استکبار ستیزی و مقاومت در روح و روان دانش آموزان نهادینه شود.

تمجیدی خاطرنشان کرد: باید جایگاه و منزلت معلمان به عنوان تأثیرگذارترین عناصر جامعه مورد اهتمام واقع شود و با توجه به تغییرات روز افزون در سبک زندگی خانواده‌ها و تاثیر آن بر تعاملات اجتماعی و فرهنگی افراد، نقش معلمان نیز برجسته تر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: توفیق آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت، نیاز به همکاری تمام دستگاه ها و نهادها دارد و باید تمام امکانات موجود در مدارس در خدمت ارتقای کیفیت آموزشی مدارس باشد و برنامه ریزی ها و زمینه سازی های لازم در این زمینه انجام گیرد . 

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان در خصوص ارائه امکانات رفاهی برای فرهنگیان افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برای رفاه حال فرهنگیان اقدامات خوبی را در دستور کاری خود قرار داده است و راه اندازی کلینیک خدمات دندانپزشکی برای فرهنگیان و کودکان از جمله این برنامه ها بوده و در کنار آن ، رسیدگی به فضاهای آموزشی نیز از اولویت های آموزش و پرورش استان خواهد بود.

تمجیدی با اشاره به اجرای طرح راهبران آموزشی در سطح مدارس استان افزود: امسال به منظور ارتقاء سطح آموزشی و تربیتی مدارس و ایجاد ارتباط نزدیک بین اداره و مدرسه، طرح راهبران آموزشی اجرا خواهد شد و ما در صدد هستیم تا پایان سال تحصیلی 96-95 از مزیت ها و ظرفیت های این طرح به نحو کامل و اساسی بهره مند شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، آموزش و پرورش را نهاد وسیع و تاثیرگذار دانست و گفت: وجود ۱۳ میلیون دانش آموز و 1 میلیون معلم که به همراه خانواده 40 میلیون نفر از جامعه را شامل می‌شوند، نشان از اهمیت این نهاد و نقش تاثیر گذار آن در جامعه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز