خبرگزاری کار ایران

نخستین مرکز مانیتورینگ شهرستان سلطانیه به بهره‌برداری رسید

نخستین مرکز مانیتورینگ شهرستان سلطانیه امروز(۲۸ مهر) با ۳۱۰ میلیون ریال حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: طرح پایش تصویری سلطانیه شامل نصب دوربین‌های مدار بسته با مطالعات کارشناس، تهیه نقشه تاسیسات الکترونیکی و حفاظتی است.

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز از روش‌های نوین در تامین حفاظت گنبد سلطانیه استفاده شده است، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز امکان رصد محیط داخلی و پیرامونی پایگاه، ضریب امنیت و افزایش توان حفاظتی فراهم می‌شود.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه این دوربین‌ها امنیت بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و کنترل شبانه روزی را فراهم می‌کند، ادامه داد: این اقدام در راستای ارتقاء کمی و کیفی گنبد سلطانیه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در این طرح که با 310 میلیون ریال نهایی شده از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است.

میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ملی کشور محسوب می‌شود که به منظور افزایش پیش بینی مخاطرات حفاظتی و کاهش خطای انسانی، موضوع بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند و سیستم‌های امنیتی مکمل و فناوری‌های نوین در موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی از جمله گنبد جهانی سلطانیه مورد پیگیری  و دستور کار قرار گرفت.

کد خبر : ۴۲۰۶۵۴