خبرگزاری کار ایران

استاندار ناکوروی کشور کنیا در زنجان:

کشور کنیا تا به امروز فاقد اطلاعات صنعتی، اقتصادی و کشاورزی ایران بوده است

استاندار ناکوروی کشور کنیا در زنجان، با بیان اینکه می‌توان مواد خام از کنیا وارد ایران کرد، گفت: کنیا تا به امروز فاقد اطلاعات صنعتی اقتصادی و کشاورزی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، کینو تهیا ام. بوگوآ، استاندار ناکوروی کشور کنیا، به همراه هیئتی از این کشور در جلسه با حضور فعالان اقتصادی استان زنجان، با اشاره به موقعیت استان ناکورو در کشور کنیا اظهار داشت: در کنیا 47حومه  وجود دارد با دو نوع حکومت، حکومت ملی به ریاست کنیاست و حکومت محلی و استانی که حکومت به صورت استانی با استانداران مناطق است.

بوگوآ، با بیان استان‌ها از طریق استانداری‌ها در کشور کنیا بودجه خود را، خود تامین می‌کنند، افزود: استانداران این کشور دارای اختیارت و آزادی‌های منحصر بفرد در این کشور هستند.

استاندار ناکوروی، با اشاره به  اینکه بحث روابط خارجی نیز در دست استانداران است تصریح کرد: استانداران این کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند که دارای مسئولان سیاسی نیز هستند.

وی، با اشاره به تصمیمات اتخاذی اقتصادی در این زمینه با اتاق زنجان، نیز، گفت: کشور کنیا دارای چند ملیت با نژاد آفریقای، اسیایی و اروپایی و بوِزه ایرانیان هستند.

استاندار ناکوروی، استان ناکوروی را همانند استان زنجان دارای حوزه کشاورزی قوی با خاک مرغوب و غنی با محصول اصلی گندم با تنوع محصولات باغی مثل گوجه فرنگی و سیب زمینی و پیاز و هویچ با مقدار زیادی کلم دانست و گفت: این استان در حوزه لبنی دارای  توانمندی وگوشت  احشامی و دام نظیر گاو و گوسفند و شیلات دارای توانمندی است.

وی گفت: استان ناکوروی هم مانند استان زنجان در این زمینه دارای موقعیت تروریستی و گردشگری منحصر بفرد با طبعت بکر است

وی،  وجود هتل در جنگل‌های این استان کنیایی را با حیوانات جزو مزیت زندگی در کنار طبیعت برشمرد و گفت: تولید انرژی دراین منطقه از دنیا بسیار قوی است.

استاندار ناکوروی در بخشی از سخنان خود استفاده از انرژی‌های را در این سرزمنین مهم عنوان کرد و گفت: در حال حاضردر صدد استفاده از انرژی‌های پاک حرکت در این منطقه هستیم.

بوگوآ همچنین استفاده از  انرژی گرما و بخار زمین را دراین کشور با رتبه  هفتمی در جهان دانست و تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت مخصوص در این خصوص  است.

وی،  بخش آموزش را در استان ناکوروی مهم ارزیابی کرد وگفت: استان ناکوروی  دارای کالج‌های فنی و یا بهداشتی و دارویی  بسیار تونمند است.

این مقامم مسئول در کنیا استان زنجان را دارای توانمندیهای ویژه برای همکاری دراین راستا دانست وگفت: سرمایه گذاری در زمینه پرورش گوجه فرنگی و تولید رب گوجه فرنگی بین این دو کشور حائز اهمیت است.

استاندار ناکوروی همچنین اضافه کرد: استان زنجان و ناکورو می توانند درحوزه  تولیدات گندم و سیب زمینی فعالیت خوبی داشته باشند.

وی،  محصولات باغی و تولید و صدور گل را یکی از مهمترین فعالیت‌ها دراین استان دانست.

استاندار ناکوروی، تولید گوشت درایران را با روشهای مرسوم مهم  دانست و ابراز امیدواری کرد: این دو استان در این راستا فعالیت‌های مطلوب داشته باشند.

این مسئول کنیایی در زنجان، تولید چرم را به بهترین مرغوبیت در این کشور به صورت خام،  مهم عنوان کرد و گفت: می‌توان در این زمینه نیز با تولید چرم با کیفیت در کنیا و اقدامات فرآوری آن در آیارن و زنجان اقدامات اساسی انجام داد.

استاندار ناکوروی، گفت: در بازدید از کارخانه نساجی بسیار قوی زنجان شاهد فعالیت‌های مناسب برای صدور محصول به این استان و حومه بودیم  که زیمنه ایجاد همکاری مطلوب را می‌طلبد.

وی، همچنین  اشتراکات فرهنگی زیادی را در این راستا عنوان کرد وگفت: کنیا به دین اسلام علاقه‌مند هستند و مسلمانان دارای نقش اساسی در این زمینه دراین کشور هستند.

بوگوآ، با بیان اینکه می توان مواد خام از کنیا وارد کرد،  افزود: کنیا تا به امروز فاقد اطلاعات صنعتی اقتصادی و کشاورزی است.

استاندار ناکورو نقش سفیر ایران در کنیا را مهم ارزیابی کرد وگفت: به این طریق متوجه وجود پتانسیلها در این زمینه شدیم .

گفتنی است این دیدار در ایران از استان آذر بایجان شرقی، زنجان شروع شده که در پایان این هیئت با دیدار lبا محمد رضا نعمت زاده ، وزیر صنعت , معدن و تجارت در تهران  سفر خود را به پایان می‌برند،  که این هیئت شامل مسئول بخش آموزش استان ناکوروی ، مسئول بخش توسعه ملی ، ریئس دفتر استاندار،  مسئول بخش ملی تجارت نا کوروی مسئول و، وزیر بخش صنایع و توریست را شامل می‌شد.

کد خبر : ۴۱۷۳۶۴