خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان:

350مامور در مرحله دوم سرشماری شرکت می‌کنند

قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در دو مرحله اجرا می شود که در مرحله دوم ۳۵۰ مامور، مسوول مراجعه به درب منازل و جمع آوری اطلاعات هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین امیدی مقدم، مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان و قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن امروز(4 مهر) در جمع خبرنگاران به اهمیت سرشماری اشاره کرد و افزود: سازمان برنامه و بودجه با استفاده از مرکز آمار ایران و سازمان نقشه برداری که به عنوان بازوان این سازمان برای تولید اطلاعات مطرح هستند، نسبت به جمع آوری اطلاعات جهت اجرا و تدوین برنامه‌های توسعه اقدام می‌کند.

به گفته وی، مرکز آمار ایران متولی نظام تولید اطلاعات است که یکی از منابع تولید این اطلاعات سرشماری است.

امیدی مقدم از سرشماری جمعیتی به عنوان اصلی‌ترین سرشماری یاد کرد و گفت: با استفاده از این سرشماری آماری از رشد و کاهش جمعیت اطلاعات صحیحی کسب می‎شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به اینکه ویژگی‌های جمعیت از جنبه‌های مختلف از طریق سرشماری به دست می‌آید، ادامه داد: سرشماری تنها منبعی است که اطلاعات را در سطوح مختلف جغرافیایی در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گفته وی، سرشماری تامین کننده اطلاعات مورد نیاز است که سرشماری نفوس و مسکن سال جاری از مهمترین سرشماری‌هاست که در 2 مرحله اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانوارها می‌توانند با مراجعه به سایت www.sarshomari.95.ir   در سرشماری به صورت اینترنتی شرکت کنند و در مرحله دوم هم ماموران سرشماری آموزش دیده با به همراه داشتن کارت شناسایی معبر درب منازل حضور پیدا می‌کنند.

امیدی مقدم ادامه داد: خانوارهایی که سرشماری کردند کد آماری 12 رقمی دریافت میکنند که در مرحله دوم با مراجعه ماموران این کد ثبت شده را در اختیار ماموران سرشماری قرار می‌دهند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به اینکه سرشماری قدمت 60 ساله دارد، ادامه داد: برای حفظ اطلاعات جمعیت ناچار هستیم این سرشماری را انجام دهیم و برهمین اساس ارتباطی بین سرشماری و بحث یارانه‌ها وجود ندارد.

کد خبر : ۴۱۳۸۵۵