خبرگزاری کار ایران

رئیس راه‌داری و حمل ونقل جاده‌ای زنجان خبرداد:

متخلفین جاده‌ای تحت نظارت دوربین‌های ثبت تخلف/ثبت 21750 مورد تخلف جاده‌ای در شهریور ماه

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۵۹۴

رئیس‌اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان، با بیان اینکه متخلفین جاده‌ای تحت نظارت دوربین های ثبت تخلفات هستند، گفت: براساس آمار سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در جاده های زنجان در شهریور ماه سال‌جاری 21750 تخلف در این زمینه ثبت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ، محمد امینی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان امروز یکشنبه (4 مهر) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در شهریورماه سالجاری در آزادراه قزوین – زنجان به ثبت رسیده است .

امینی تصریح کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده­‌های استان در شهریور ­ماه گذشته از دیدگاه آماری 9% با تخلف سرعت غیرمجاز ، 1% سبقت غیرمجاز و 12 % با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بالاترین سرعت ثبت‌شده در محورهای استان و مربوط به یک دستگاه سمند است که سرعت غیرمجاز 198 کیلومتر بر ساعت داشت درحالی‌که سرعت مجاز در آن محور ١٢٠ کیلومتر است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات جاده تخلف سرعت غیرمجاز است، اظهارداشت: ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 الی 20 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد که این مسئله با میزان تلفات ناشی ازتصادفات جاده ای دراین بازه زمانی نسبت کاملا مستقیمی دارد.

امینی در ادامه افزود: با وجود چهار سامانه ثبت تخلفات عبور و مرورقبلی و نصب ۱۶ دستگاه جدید، مجموعا ۲۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان زنجان فعال است. از این تعداد ۱۰ سامانه درحوزه استان در مسیرزنجان به قزوین و ۱۰ سامانه درسمت زنجان به تبریز نصب شده اند.

وی همچین یادآورشد: باید حداقل  ۲۵ سامانه در محورهای مواصلاتی استان نصب شود که البته ما سعی در افزایش این تعداد داریم و در این راستا در محورهای ترانزیت زنجان – میانه و زنجان – ابهر نیز مکان‌یابی ۱۰ سامانه انجام شده است که تاپایان سالجاری نصب و به بهره برداری می‌رسد تا تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان زنجان به ۳۰ عدد برسد.

امینی با اشاره به آمار بالای تخلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد: طبق آمارهایی که به صورت آنلاین از سامانه تردد شماری احصا می شود، در محورهای استان زنجان تا سال گذشته سرعت غیرمجاز بسیارشایع بوده است به طوریکه جاده های استان زنجان جزو چهاراستان اول درتخلف سرعت غیرمجاز بودند و معمولا 17 الی 20 درصد ترددها همراه با سرعت غیرمجاز صورت می گرفت و این تعداد ، رانندگی و مسافرت بقیه را هم با مشکل مواجه می کردند چرا که وقتی راننده در استانهای تهران و البرز و قزوین با ترافیک رانندگی کرده بود با رسیدن به محورهای خلوت استان زنجان اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجازمی کرد اما بانصب و راه‌اندازی سامانه های جدید در سال جاری در آزاد راه‌های استان زنجان ، درصد تخلف سرعت غیرمجاز به 7درصد کاهش پیدا کرده‌ که به تبع آن شاهد کاهش میزان تصادفات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز