خبرگزاری کار ایران

رتبه هفتم استان زنجان در تردد وسایل نقلیه سنگین

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌‎ای استان زنجان گفت: در شهریور سال‌جاری 20 درصد از کل تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است و استان زنجان در رتبه هفتم کشور به لحاظ میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگارایلنا در زنجان، ایرج دست نشان، امروز پنج شنبه (1مهر) با تشریح وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان در شهریور امسال افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در شهریور امسال تعداد 11.125.059 تردد وسیله نقلیه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

دست نشان تصریح کرد: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 483 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه پانزدهم کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 651.202 تردد و محور خرمدره-ابهر با 388.807 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 201.66 جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان درباره نرخ جریان تردد در این مدت افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 262 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت 383 وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 17 را در کشور داراست.

بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 876 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب- دندی با 27 تردد در ساعت صورت گرفته است.

نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 53 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالی‌که میانگین کشوری این نرخ 54 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه 14 را در کشور داراست.

کد خبر : ۴۱۲۸۷۱