خبرگزاری کار ایران

هدایت صفری در جمع خبرنگاران:

22 هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌امداد استان زنجان هستند

مدیرکل کمیته‌امداد امام‌ استان‌زنجان گفت: ۲۲ هزار خانوار از خدمات کمیته‌ استان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هدایت صفری امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های کمیته امداد به عنوان نهادی که پس از پیروزی انقلاب متولد شد، گفت: مزین بودن به نام امام(ره) و مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های آن از اهم این ویژگی‌هاست.

وی به فرهنگ دینی و اهمیت دستگیری از نیازمندان در دین مبین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات منظومه نظام جمهوری اسلامی است که ریشه در تفکرات دینی و اسلامی دارد.

به گفته صفری، کاری که کمیته‌امداد در این نظام انجام می دهد، در صدر اسلام توسط ائمه معصومین(ع) انجام می شد و امروز به دلیل گستردگی نظام جمهوری اسلامی این رسالت توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

این مقام مسوول به مساله فقر و آسیب‌های اجتماعی که کنار آن ایجاد می‌شود هم اشاره کرد و یادآور شد: هرجا که ریشه‌های فقر رشد کند، آسیب‌های اجتماعی ظهور پیدا می‌کند و به دنبال آن آرامش خانواده و به طبع آن آرامش جامعه بهم می‌خورد.

صفری با یادآوری اینکه پیامبر گرامی اسلام هم از فقر و کفر به خداوند متعال پناه می‌برد، اظهار کرد: همین مساله به مشکلاتی که در نتیجه فقر ایجاد می‌شود می‌پردازد.

وی افزود: در راستای حل مسائل و مشکلاتی که در نتیجه فقر ایجاد می‌شود کمیته امداد با مشارکت مردمی طرح‌های مختلفی را اجرا می‌شود 

مدیر کل کمیته‌امداد استان زنجان ترویج انفاق، احسان و نیکوکاری را از جمله راهبردهای کمیته امداد در این بخش عنوان کرد و گفت: در استان زنجان 22 هزار خانوار تحت پوشش کمیته‌امداد هستند که 4 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

در پایان به گفته صفری، 1600 یتیم، 519 بیمار صعب‌العلاج 3139 دانش‌آموز و 592 دانشجو از خدمات کمیته‌امداد استان‌زنجان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر : ۴۰۹۷۳۶