خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تعاونی‌ها، ظرفیت تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعاونی‌ها به عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور، زمینه و ظرفیت بزرگی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد غریوی امروز دوشنبه (15شهریور) در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان با اشاره به نقش تعاون در تحقق سیاست‌های ابلاغی اصل 44 و نیز اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بخش تعاون بستر و زمینه مناسبی برای تجمیع سرمایه‌های کم و انجام فعالیت‌های بزرگ اقتصادی با بهره‌گیری از توان و تخصص افراد در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند و از این حیث سازگاری زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد.

غریوی در این زمینه  ادامه داد: پیشگیری از تمرکز ثروت، ایجاد و تامین شرایط کار برای همه، جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، تامین وسایل کار و تولید برای متقاضیان و توسعه و تحکیم مشارکت مردم در اقتصاد از اهداف عمده بخش تعاون است.

احمد نصیری،  رئیس اتاق تعاون استان زنجان در این مراسم نظارت و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به تعاونگران را از نیازهای اساسی بخش تعاون در زنجان برشمرد و گفت: پایین بودن سطح کارآیی مدیران، فقدان نظارت اعضا و بازرسان، پایین بودن سطح بهره‌وری و ضعف در بازار یابی و بی‌اطلاعی اعضا از وضعیت برخی تعاونی‌ها از مشکلات عمده بخش تعاون در این استان است.

 نصیری خاطرنشان کرد: رفع مشکلات تعاونی‌ها در استان نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات سنجیده است.

وی، همچنین  با بیان اینکه در زمان حاضر از چهار هزار تعاونی ثبت شده در استان زنجان، حدود نیمی از آنها فعال هستند، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کاهش تصدی‌گری دولت در استان زنجان، بخشی از وظایف در این بخش به اتاق تعاون استان واگذار شده است که امیدواریم با همکاری واحدهای تعاونی بتوانیم تعهدات خود را در حد مطلوبی به جا بیاوریم.

گفتنی است در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر، از 22 تعاونی برتر در سطح استان زنجان تجلیل شد.

کد خبر : ۴۰۸۲۲۷