خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان زنجان:

20 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان تعداد سالمندان زیر پوشش این نهاد را 20 هزار و 856 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مددجو شامل 14 هزار و 224 خانوار است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ سید مسعود حسینی در نخستین جلسه شورای سالمندی استان زنجان اظهار کرد: اداره کل کمیته امداد استان زنجان، در حمایت از سالمندان این نهاد خدمات متعددی را ارائه می‌دهد.

وی سالمندان را به دو گروه افراد بازنشسته و افرادی که زیر نظر نهادهای حمایتی با کمک معیشت ماهیانه زندگی می‌کنند، تقسیم کرد و گفت: برخی از افراد نیز با وجود نیازمندی، زیر نظر هیچ یک از سازمان‌های حمایتی نیستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی  (ره) استان زنجان تعداد سالمندان زیر پوشش این نهاد را 20 هزار و 856 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مددجو شامل 14 هزار و 224 خانوار است.

حسینی با بیان اینکه بخشی از سالمندان در شهر و بخشی نیز در روستاها زندگی می‌‎کنند، اضافه کرد: 42 درصد از سالمندان زیر پوشش کمیته امداد زنجان شهری و 58 درصد روستایی هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی  (ره) استان زنجان با اشاره به برخی از خدمات قابل ارائه توسط کمیته امداد به گروه سالمندان بیان کرد: بحث دارو درمان سالمندان و قرار دادن آنها زیر پوشش بیمه سلامت از جمله خدماتی است که کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌دهد.

طی سال جاری به 14 هزار و 17 خانوار سالمند کمک معیشت پرداخت شده و 2 هزار وام کارگشایی به این گروه مددجویی پرداخت شده است.

تعداد سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد 5 هزار و 963 نفر و تعداد سالمندان اعزام شده به اردوهای زیارتی نیز یک هزار و 789 نفر است.

لازم به ذکر است، پرداخت کمک معیشت، ارائه خدمات درمانی، سلامتی، بهداشتی، کمک به ازدواج جوانان، پرداخت وام کارگشایی، کمک‌های موردی و... از دیگر خدماتی است که کمیته امداد به مددجویان این نهاد ارائه می‌دهد.

کد خبر : ۳۹۹۲۶۴