خبرگزاری کار ایران

همزمان با اختتامه جشنواره در زنجان صورت گرفت؛

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۴۵۵

جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مراسم اختتامیه جشنواره کرامت انسانی از منظر رضوی با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان آغاز شد.

در پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) آمده است.

پلکِ خورشید به فرمانِ تو برمی‌خیزد / صبح از سمتِ خراسان تو بر‌می‌خیزد

نور هر صبح می‌افتد به درِ خانه تو / بعد، از گوشه چشمانِ تو برمی‌خیزد

مگر می‌شود در خاکِ پاک ایران زیست و به قبله خراسان رخ ننمود؟مگر می‌شود ایرانی بود و شیفته حریم امنِ علی‌بن‌موسی‌الرضا نشد؟ مگر می‌شود عاشقِ پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بود و به فرزندش در خاکِ خراسان عشق نورزید؟ مگر می‌شود هنگامِ تنگنا توسل جُست و ثامن‌الحجج را واسطه قرار نداد؟ مگر می‌شود دل به حریمِ حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش تأثیر نگرفت؟

ما میزبانِ میهمانی عزیزیم؛ میهمانی از تبار اهل‌بیتِ پیغمبر(علیهم السلام) که فرمود: «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّه فِی القُربى»

دوستی اهل‌بیت (علیهم السلام) برای ما ایرانیان وظیفه بزرگ دینی و میهمان‌نوازی، آیینِ دیرینه ایرانی است. عشق و ارادتِ ایرانی به امامِ ثامنِ ضامن، عشق و ارادتی پایان‌نیافتنی است که نمونه آن در جشنواره امام رضا (علیه السلام) مشهود است. در سیزده دوره گذشته هر سال بر جمع عاشقانِ آن امام و گستره جغرافیاییِ جشنواره افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی روستاهای کشور رسیده است؛ به ویژه امسال که به یمنِ نیتِ پاک شما و تبرّک عنوانِ دوره چهاردهم، این گستره وصف‌ناشدنی‌تر و مسئولیت دست‌اندرکارانِ برگزاری جشنواره در جای جای کشور سنگین‌تر و مهم‌تر شده است.

این روزها آیین‌های مربوط به برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (علیه السلام) در سراسر کشور در حال برگزاری است و همه خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و تولد آن حضرت لحظه‌شماری می‌کنند.

شما دست‌اندر‌کارِ برگزاری جشنواره‌اید و چه شایسته‌اید که در شهر و دیارِ خویش به افتخارِ خادمی حضرت ثامن‌الحجج نائل شده‌اید و در دایره بزرگِ خادمان فرهنگ رضوی قرار گرفته‌اید. در این سال‌ها به همت و ارادت شما فرهنگ رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) در خانه دل‌ها بارور شده است. به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم و برایتان در این مسیر نورانی عزت و سربلندی آرزومندم.

از همراهی و دلسوزی مدیران اجرایی استان، به ویژه استاندار محترم، امام جمعه و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، نمایندگان محترم مجلس، اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر که پشتوانه این حرکت فرهنگی بوده‌اند صمیمانه سپاسگزارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز