خبرگزاری کار ایران

درشورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مطرح شد؛

باراصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش‌خصوصی/اتصال شهرک صنعتی اشراق زنجان به راه‌آهن بزودی

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۳۱۷

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری زنجان، بار اصلی اقتصاد مقاومتی را بر دوش بخش خصوصی دانست و گفت: در راستای این مهم باید درصدد استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسب باشیم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق صنایع، معادن و کشاورزی زنجان در 25 امین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ، با اشاره به رونق و توسعه واحدهای استانی در راستای تصویب قوانین جدید، اظهار داشت: ضروری است واحدهایی که تاخیری نسبت به تعهدات خود داشتند با واحدهای متعهد تمایز داشته باشد.

جمیلی، با بیان اینکه اختصاص یکی از شهرک‌های صنعتی به تجار ترک می‌تواند تعامل خوبی در این راستا باشد، گفت: استفاده از تسهیلات برای بنگاه های اقتصادی نیز در استان حائز اهمیت است.

وی، مساعدت شبکه بانکی برای ارزیابی مجدد و همراهی برای تامین تجهیزات را برای بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت و بانک مرکزی نرخ سپرده ها را دچار کاهش کرده است که این امر موجب استفاده از فرصت‌ها در آینده برای جابه جایی نقل و انتقالات و استفاده از ظرفیت‌ها باشد.

استاندار زنجان نیز در این جلسه حمل و نقل ریلی در دنیار را با گرایش حمل و نقل عنوان کرد وگفت: حوزه حمل و نقل مسافری در کشور زیان ده است.

جمشید انصاری، با بیان اینکه سرمایه گذاری در این زمینه ضروری است، اظهار داشت: راه آهن استان زنجان مظلوم واقع شده است.

استاندار زنجان، همچنین راه آهن زنجان به دلیل اشتغال زیاد در استان بعنوان سومین واحد صنعتی استان برشمرد و گفت: راه آهن زنجان دارای کارخانجات فنی مطلوب در بحث حوزه اشتغال و صنعت است.

انصاری،  با بیان اینکه قاچاق پوشاک رقم قابل توجهی از جامعه زنجان را به خود اختصاص نداده است،  افزود: برند کوبی از مشکلات روز بازار پوشاک است.

استاندار زنجان، دلایل مشکلات صنعت پوشاک در جامعه را مهم ارزیابی کرد وگفت: تولید پوشاک در دست بخش خصوصی است و تشکیل واحدهای بزرگتر را در استان اساسی و ضروری است.

کریم حسینخانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری زنجان نیز با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان، تاکید کرد: تامین منابع مالی واحدهای تولیدی، صنعتی و تسهیل شرایط، بهره‌مندی از تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در راستای حمایت از واحد‌های بررسی شده و اعطاء اعتبارات و تسهیلات تخصیص داده شود.

حسینخانی، با بیان اینکه واحدهای کوچک شامل واحدهای 50 نفری، واحدهای متوسط واحدهای دارای اشتغال 100 نفری را شامل می‌شوند، گفت: در این خصوص بنگاه‌هایی که توانایی همراهی اقتصادی را داشتند جزو الویت‌های معرفی به سیستم بانکی برای حمایت خواهند بود.

وی بار اصلی اقتصاد مقاومتی را بر روی دوش بخش خصوصی دانست، گفت: در راستای این مورد مهم باید درصدد استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسب باشیم .

رئیس صنایع معادن و تجارت استان زنجان، نیز در ادامه  با بیان اینکه همکاری مطلوبی با بانک‌ها در این زمینه صورت گرفته است، گفت: حدود 280 پرونده متقاضی در این زمینه برای حمایت ثبت شده است .

ناصر فغفوری،  وجود 52 پرونه شبکه بانکی را دراین زمینه برای اخذ تسهیلات مهم عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به  واحدهای دارای مشکل نقدینگی پرداخت خواهد شد.

وی، 23 طرح از 120 پرونده کمیته استانی را مختص جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: با رفع موانع در این زمینه اقدامات اساسی حائز اهمیت خواهد بود.

فغفوری، با اشاره به احداث زیر ساخت‌ها در شهرکت صنعتی و منطقه اقتصادی زنجان، اظهار داشت: شهرک صنعتی اشراق زنجان بعنوان اولین شهرک در سال آینده متصل به راه آهن می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها با حمایت مسئولان برای شرکت‌های در حال احداث نیز مهم ارزیابی می شود، گفت: اجرای این پروژه ها در حال پیگیری است تا در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه بخش صنعت و اقتصاد استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز