خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

یک سوم فضاهای آموزشی زنجان غیراستاندار هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: یک سوم فضاهای آموزشی استان غیراستاندار هستند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان،مرتضی تمجیدی،امروز شنبه (11اردیبهشت ) درجمع خبرنگاران با اشاره به بهبودی وضعیت بودجه‌ای و اعتباری دولت، با بیان اینکه نیازمند مشارکت خیران، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در این‌باره هستیم، افزود: مدارس در این بازسازی‌ها اولویت‌بندی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، در زمینه مدیریت منابع انسانی نیز در این اداره کل نیز ، گفت: دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری 234 نفر در دوره ابتدایی نیروی انسانی به چرخه آموزش وارد می‌کند.

تمجیدی، با بیان اینکه همه ساله بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس از این طریق تامین خواهد شد، یادآور شد: بر اساس ماده قانون در آموزش و پرورش اجازه جذب آزاد استخدام نیز وجود دارد.

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته 85 نفر جذب نیرو صورت گرفته است، گفت: معلمان پیش دبستانی و نیروهای خدماتی شرکتی به صورت حق التدریسی به خدمت آموزش و پرورش در آمدند و در سال‌جاری نیز این امکان برای این مجموعه وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به وجود 175 هزار دانش آموز در زنجان،گفت: این تعداد دانش آموز در 200 آموزشگاه در حال تحصیل هستند، که 93 در صد آنها در مدارس دولتی و 7 درصد باقی‌مانده نیز در مدارس غیر انتفاعی مشغول آموزش هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 75 درصد مدارس زنجان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود،  افزود: این مدارس دارای کیفیت آموزشی مطلوب نسبت به مدارس دیگر هستند.

کد خبر : ۳۶۶۴۳۱