خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان مطرح کرد:

امسال درصدد استخراج معادن طلایی زنجان هستیم/ تعیین اعتبار برای شروع به کار 10 هزار واحد تولیدی تعطیل شده

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۶۶۳

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن وتجارت استان زنجان ، گفت: استان زنجان دارای سه معدن طلاست که در سال‌جاری درصدد استخراج معادن طلایی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رباب داداشی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، امروز دوشنبه (6 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به پهنه های معادن استان زنجان، اظهار داشت: استان زنجان در این زمینه در سطح کشور الگو است.

داداشی، با بیان اینکه پرونده 15 معدن در استان زنجان برای اکتشاف نهایی شده است، افزود: با رفع موانع برای استفاده از محدوده های جدید معدنی منتظر افزایش سرمایه گذاری در این خصوص هستیم.

وی در ادامه از حل 11 فقره از مشکلات معادن زنجان خبر داد و گفت: در دو نوبت وارد مزایده در این زمینه خواهیم شد.

داداشی، گزارش‌های پهنه های شهرستان طارم و زنجان را از جمله اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این خصوص عملیات ژئو فیزیکی هوایی در سالجاری اجرایی می شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان، همچنین  پیگیری و اجرای طرح عناصر خاکی را از اقدامات امسال این سازمان دانست و گفت: در صدد استخراج معادن طلایی استان بویژه منطقه "گلوجه" در سال‌جاری خواهیم بود.

وی، حل مشکلات معارضین و مشکلات دیگر را از جمله موارد و مشکلات استان در این زمینه برشمرد و گفت: اولویت امسال استخراج طلایی استان خواهد بود.

داداشی، عدم وجود زیر ساخت‌ها، کوچک مقیاس بودن،  بالا بودن هزینه تولید، عدم سوخت کافی که موجب انجام خام فروشی در این راستا بوده است را جزو مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: در صدد رفع موانع و مشکلات در زمینه  صادرات مواد معدنی استان هستیم.

داداشی، با اشاره به موانع و مشکلات در این زمینه گفت: استان زنجان دارای سه معدن طلا است که استفاده از سیانور برای استخراج طلا در بهره برداری از آن با مشکلات زیست محیطی مرتبط است و همچنین هزینه بری زیاد استخراج طلا را از معادن در این راستا مهم ارزیابی کرد.

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن وتجارت استان زنجان، در ادامه این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت صنایع  استان زنجان، بعنوان قطب صنایع نساجی با رتبه 2 کشوری و شمش روی صنایع غذایی و شیمیایی استان که جزو اولین های استان با رتبه برترین‌ها در سطح کشور اظهار داشت: 1329 هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های استان در حوزه صنایع وجود دارد .

کلانتری،  با اشاره به مبلغ 4 هزار و 300میلیارد تومانی سرمایه گذاری در بخش صنایع استان، گفت: 38 هزار فرصت شغلی در این زمینه ایجاد شده است.

وی، درادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته دارای عملکرد های مطلوب در بخش صدور مجوزهای در این حوزه  بودیم اظهار اشت:  پیش بینی می شود در سالجاری نیز شاهد اقدامات موثر باشیم.

وی، رتبه استانی را در زمینه صنعت 14 برشمرد وگفت: درصدد رساندن این رتبه به رتبه دهمی در سطح کشور هستیم.

کلانتری همچنین با بیان اینکه از سال 93 شاهد غیر فعال شدن و تعطیلی واحدهای تولیدی بنا به دلایلی بودیم اظهار داشت: 23 درصد واحد های بالای 70 درصدی تولید و بالغ بر 26 درصد فعالیت واحدهای تولیدی با تعطیلی مواجه بودند آنها که در سال 93 شاهد بیشترین تعداد تعطیلی در استان زنجان بودیم .

وی در پایان بیشترین مشکلات را در نبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: نداشتن بازار فروش نیز عامل تعطیلی این واحدها بوده که امید است در سال‌جاری شاهد فعالیت مجدد تعدای از این واحد ها باشیم.

انتهای پیام/
زهرا ملابابایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز