خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیریت شهری زنجان اعلام شد

وعده تحقق پروژه‌های مختلف شهر زنجان در سال آینده

شهردار زنجان گفت: بخش مهمی از بازگشایی‌های مناطق مختلف شهر زنجان در سال آینده محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، حبیب یگانه، درجمع خبرنگاران، با ارائه گزارش عملکرد یک ساله مجموعه مدیریت شهری زنجان گفت: از ۱۶۵ میلیارد تومان بودجه مصوب ۸۰ درصد آن در بخش عمرانی محقق شده است.

یگانه، با اشاره به اجرایی شدن پروژه‌های متعدد درحوزه‌های مختلف از جمله فضای سبز شهری طی سال جاری در مناطق مختلف زنجان، گفت: در این خصوص شاهد احداث هشت هکتار فضای سبز شهری با ایجاد ۱۲ پارک محله‌ای و منطقه‌ در شهر زنجان بودیم.

شهردار زنجان، در ادامه به برنامه‌های سال آتی اشاره کرد و گفت: در سال آینده با برنامه ریزیهای انجام شده شاهد تکمیل ۱۹پروژه و ایجاد ۸پارک محله نیز در زنجان می‌شویم.

یگانه، همچنین به تملک‌های انجام شده در محور زینبیه غربی تا خیابان شهید مطهری اشاره کرد وگفت: بودجه تملک املاک موجود در این محدوده ۸ میلیارد تومان بوده که ۶. ۵ میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده بقیه تملک‌ها هم طی حداکثر پنج ماه نخست سال آینده محقق می‌شود.

این مسئول در زنجان، با بیان اینکه در سالجاری ۲میلیلیارد تومان در پروژه بازگشایی ۷تیرتا خیابان شهدای زنجان هزینه شده است افزود: در سه ماهه اول سال آتی شاهد تملکهای بیشتر دراین راستا خواهیم بود.

وی، بهره برداری از پروژه پل سه سطحی سید الشهداء را شهریور ماه سال آینده عنوان کرد وگفت: در سال ۹۵ تقاطع ورودی گلشهر کاظمیه واصلاح هندسی میدان جهاد با برنامه ریزی‌ها و زمانبندیهای این پروژه‌ها اجرایی و به بهره برداری می‌رسد.

شهر دار زنجان، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به احداث پارک بانوان غرب زنجان، خاطر نشان شد: با برنامه ریزی صورت گرفته اواخر فروردین ماه سال آینده شاهد بازگشایی خیابان ضلع غربی پادگان زنجان و برچیده شدن دیوارهای این مجموعه خواهیم بود.

یگانه، احداث پارکینگ طبقاتی و اجرایی شدن بلوارهای شرق و غرب زنجان، و اجرایی شدن پروژه‌های مشارکتی را از دیگر برنامه‌های زنجان عنوان کرد.

وی، در پایان سخنان خود، تکمیل مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان، احداث پارکینگ‌های طبقاتی، بازسازی دستگاه‌های شهربازی و اجرای پروژه‌های مشارکتی را از دیگر برنامه‌های شهرداری برای سال آینده برشمرد..

الویت با تعریف پروژه‌های شاخص در مناطق سه‌گانه زنجان

فخرالدین رستمی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، محرومیت‌زدایی را از برنامه‌های شورای اسلامی شهر زنجان دانست وگفت: در این زمینه رویکرد و بودجه مصوب شورا هم ملاک عمل بوده است.

رستمی، با بیان اینکه برنامه‌ریزی مهم شورای شهر زنجان برای محرومیت‌زدایی بوده است، یادآورشد: ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی در توسعه و آبادانی شهرزنجان از راهکارهای دیگر پیش‌بینی شده برای تحقق این اهداف بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، در ادامه با تاکید بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری زنجان، خاطر نشان شد: احداث تقاطع در اتوبان ۲۲بهمن جهت تسهیل تردد از الویتهای این مجموعه است.

رستمی، به بودجه مصوب برای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری زنجان طی سال جاری و سال آینده اشاره و یادآورشد: این بودجه به مبلغ ۵ میلیارد تومان تصویب شده است که سهم برنامه‌های فرهنگی با ۳میلیارد تومان است.

ضرورت راه‌اندازی کمپین برای حفظ جان کارگران شهرداری

سعید امیدی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد برای جلب توجه بیشتر مردم به جان کارگران نیاز به راه‌اندازی حرکت‌های اجتماعی مانند تشکیل کمپین است چرا که آمار تلفات تصادفات برای این قشرزیاد است.

امیدی، با بیان اینکه پاسخگو بودن، شفاف بودن و شهروند محوربودن را از دیگر برنامه‌های شورای چهارم در زنجان بوده است، افزود: اطلاع‌رسانی از مصوبات شورا و همچنین ارائه گزارش از بودجه هزینه‌کرد و درآمد‌ها از دلایل شفاف عمل کردن شورا بوده است.

وی، با اشاره به تعداد جلسات علنی تشکیل شده در شورای اسلامی شهر زنجان به با ۴۰ جلسه، گفت: در این راستا حدود ۲۲۵ جلسه هم در کمیسیون‌های مختلف تشکیل و مصوبات قابل توجهی شامل ۲۲۷ مصوبه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه و آبادانی شهر اظ‌ها رداشت: با برنامه ریزی شاهد بهره برداری ۲۰پروژه تعریف شده شهر طی سال آینده خواهیم بود.

امیدی، جاری شدن اقتصاد مقاومتی، ملاک بودن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی برشمرد وگفت: انتشار اوراق مشارکتی از جمله الویتهای این مجموعه در مدیریت شهر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پایان سخنان خود، تعیین تکلیف ممیزی املاک و ارائه برش سه ماهه از پروژه‌ها را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد واظ‌ها رداشت: مجموعه مدیریت شهری در صدد تحقق برنامه ریزی برای اجرایی شدن طرحهای تعریفی شهر زنجان است.

برنامه‌ریزی برای حل مشکلات شهری زنجان

در پایان این جلسه رزاق محمدی، رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهرزنجان اظهار داشت: در این دوره از شورا بازدید از پروژه‌های در دست اجرا و نیمه‌تمام شهر از اولویت‌های کاری شورا بوده است.

محمدی، با بیان اینکه شاهد احداث ده‌ها هکتار فضای سبز شهری، گفت: بزودی شاهد حل مشکل پارکینگ و ایجاد سرویس‌های بهداشتی سطح شهر زنجان خواهیم بود.

تهیه و تنظیم: زهرا ملابابائی

کد خبر : ۳۵۴۱۱۶