خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در جمع خبرنگاران:

مستند«تابستان خنک»میهمان تلویزیون‌های مردم در تعطیلات نوروز

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۱۶

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از پخش مستند«تابستان خنک» با موضوع حراست از منابع طبیعی در تطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان امروز(16 اسفند) در نشستی به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نامگذاری به مناسبت های سال رسم خوبی است که در کشور محقق شده است چرا که در ایام خاصی از سال کل افکار عمومی کشور روی یک موضوع خاص متمرکز می شود و هفته منابع طبیعی جزو این مناسبت هاست.

به گفته وی، از بین رفتن منابع طبیعی تدریجی است و مناسبت هفته منابع طبیعی باعث می‌شود رسانه‌ها افکار عمومی را روی حفظ و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی حساس می کند.

این مقام مسئول یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها را حساس کردن افکار عمومی نسب به این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: ظرف چند سال گذشته حساسیت افکار عمومی به این موضوع بیشتر شده است.

صفری با تاکید بر اینکه هر موضوعی که بتواند مردم را وارد آن موضوع کند و مردم کار را به دست بگیرند آن موضوع به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: فعال کردن گروه های مردم نهاد و تقویت این موضوع یکی دیگر از رسالت های رسانه هاست.

این مقام مسئول  با بیان اینکه در کشور رفتار مناسبی با منابع طبیعی نمی شود، افزود: با توجه به صنعتی شدن و تولید گازهای گلخانه ای و کم شدن منابع آبی در دنیا که این مساله موضوع فزاینده ای خواهد داشت، قرن بیست و یکم جنگ بر سر آب عنوان شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: با توجه به اینکه ایران از اقلیم خشک و نیمه خشک برخوردار است با مدیریت صحیح آب در کشور سهم منابع طبیع از آب تامین می شود.

وی با بیان اینکه هدررفت آب در حوزه کشاورزی رقم چشمگیری است که با شیوه های نوین آبیاری می توان این مساله را مدیریت مناسب کرد، ادامه داد: در صدا و سیمای مرکز زنجان با توجه به اینکه صیانت از منابع طبیعی به عنوان موضوع حاکمیتی مورد تاکید است، در کنار دستگاه های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، بحث های زمین خواری و از بین منابع طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

صفری توسعه باغ شهرها را یکی دیگر از معضلات استان در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: به دلیل قطعه بندی کوچک زمین های کشاورزی در استان، بهره برداری صحیح در تولیدات نداریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی صحیح منابع طبیعی در ایام خاص سال لازم و ضروری است، افزود: صدا و سیمای استان زنجان برای شناساندن ظرفیت های استان در حوزه منابع طبیعی و تقویت و جذب گردشگر به استان مستندهایی تهیه و پخش کرده است.

این مقام مسئول از تولید و پخش مستند 13 قسمتی «شفا» و «شیلاندر» در دو قسمت 20 دقیقه ای که به زیبایی های طارم اشاره دارد، اشاره کرد و گفت: این مستند با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی در طول سال تولید شده و تلاش کرد اهداف این نهادها در صیانت از منابع طبیعی را نشان دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه از پخش مستند «تابستان خنک» در هفت قسمت  در ایام نوروزی در شبکه اشراق خبر داد و افزود: یکی از بهترین و موثرترین همکاری صدا و سیما در حوزه تولید برنامه های مشترک و همکاری خوب در حوزه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است.

وی در پایان اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان در طول امسال تهیه 48 ساعت برنامه در حوزه رادیو، 38 ساعت برنامه در حوزه سیما و 24 ساعت و در مجموع 111 ساعت برنامه با موضوع منابع طبیعی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز