خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار زنجان با سفیر دانمارک مطرح شد؛

چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا گسترده و تسهیل می شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۵۱

استاندار زنجان گفت: چشم انداز تعاملات اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا از این پس با شرایط جدید بین‌المللی و تفاهم ایران با اعضای شورای امنیت گسترده و سهل تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان، امروز دوشنبه(3بهمن) در دیدار سفیر کشور دانمارک، سفر دانی عنان را در توسعه همکاری های دانمارک با استان با اهمیت دانست.

 انصاری، موازنه تجاری دو کشور را به نفع دانمارک برشمرد و گفت: در قبال 160 میلیون دلار صادرات دانمارک به ایران، جمهوری اسلامی ایران فقط پنج میلیون دلار صادرات دارد.

استاندار زنجان، در ادامه افزود: با توجه به پتانسیل های مناسب دانمارک در زمینه های صنعتی و کشاورزی، امیدواریم شاهد همکاری اقتصادی متوازن و توسعه سرمایه گذاری بین دانمارک با استان باشیم.

استاندار زنجان سفر اخیر وزیر امور خارجه دانمارک در صدر هیات اقتصادی آن کشور را زمینه ساز مهم گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

در این دیدار همکاری استان زنجان با دانمارک در بخش کشاورزی، محصولات لبنی و معدنی از جمله مواردی بود که انصاری به آن اشاره کرد و گفت: این استان سالیانه دو میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که فقط 600 هزار تن آن در زنجان مصرف و مابقی آن در برخی از صنایع استان فرآوری و عمده محصولات تولیدی به سایر استان ها صادر می شود.

استاندار زنجان، با اشاره به این موضوع که دانمارک مزیت ویژه ای در تولید محصولات لبنی را دارد، عنوان کرد: زنجان می تواند به مرکزی برای تولید و صادرات محصولات لبنی که مورد توجه و پسند کشورهای اروپایی باشد تبدیل شود.

مقام عالی دولت در استان در این خصوص تصریح کرد: هم اکنون واحد شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان یکی از مراکز مهم تولید لبنیات در کشور است که می تواند زمینه همکاری استان با دانمارک را تسهیل کند.

استاندار زنجان ذخایر معدنی را از دیگر ویژگی‌های اقتصادی استان اعلام و اظهار کرد: استحصال آلومینا از آلونیت با توجه به ذخایر 130 میلیون تنی آلونیت در این استان توسط شرکت های دانمارکی امکان پذیر و دارای قابلیت اقتصادی است.

انصاری افزود: تکنولوژی بهره برداری این فرایند معدنی در ایران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بهره برداری از این معادن، خاک کائولین ناشی از تولید آلومینا را می‌توان در ایجاد واحدهای تولید کاشی و لوازم بهداشتی در استان به کار برد.

استاندار زنجان همچنین توسعه مناسبات اقتصادی طرفین را با اختصاص خطوط فاینانس مستقیم و یا به شیوه EPCF (شیوه های قراردادی مبتنی برتامین منابع مالی باتعهدوتضمین پیمانکار) را برای شرکت های دانمارکی جهت گسترش فعالیت های اقتصادی و پیمانکاری مهم خواند.

انصاری همکاری دانمارک و استان زنجان در ایجاد صنایع بسته بندی محصولات گوشتی را از دیگر موارد گسترش تعاملات طرفین دانست و افزود: استان زنجان در موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد به طوری که در شعاع 300 کیلومتری استان 50 درصد جمعیت ایران مستقر هستند لذا صنایع بسته بندی گوشتی با همکاری کشور دانمارک چشم انداز مناسبی را در پی خواهد داشت.

استاندار زنجان تاکیدکرد: می توان تمامی امکانات مکانی در این خصوص را فراهم و فقط دانمارک ماشین آلات این صنعت را تامین کند.

دانی عنان سفیر دانمارک نیز در پایان زنجان را استانی توانمند و مناسب در بخش های کشاورزی و معدنی خواند و گفت: دانمارک همواره همکاری مناسبی را با شرکت های پاستوریزه پگاه ایران و میهن و در تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات با این مراکز همکاری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز